Achtmaal nestelt zich in de middenmoot

SVC 1 (zon)

Achtmaal 1

Mannen, 1, 4e klasse B

26 november 2017 14:30

Achtmaal kampte met de nodige personele problemen, zo was Chiel van Nispen ziek,  Jacky Mertens en Jesper Jochems waren beide niet geheel fit en namen plaats op de bank.

Achtmaal begon wat afwachtend aan de wedstrijd, zo was het hekkensluiter SVC dat in de beginfase het meeste balbezit had. Het Achtmaalse middenveld had moeite met koppeltjes te maken. Al snel was te zien dat SVC ook weinig raad wist met de bal. Na 10 minuten had Achtmaal het middenveld onder controle en de eerste kans was gelijk te noteren, een vrije trap van Stijn Antens kwam terecht bij Niek Elst die met een volley de bal met hoge snelheid op de kruising schoot, Niek Elst kwam echter verkeerd te recht naar deze actie en moest zich laten vervangen door Jesper Jochems. Nog voor de rust kreeg Achtmaal een uitgelezen mogelijk om te scoren. Nick Jongenelen werd diep gestuurd hij was zijn tegenstander te slim af, ware het niet dat hij ten val werd gebracht: Penalty! Jesper Jochems ging achter de bal staan, maar de SVC goalie ranselde zijn inzet knap uit de hoek. Een domper voor Achtmaal dat zich vergat te belonen.

Na de rust was het Achtmaal dat wervelend uit de kleedkamer kwam. Het drukte SVC ver terug op eigen helft en al snel was het raak voor de ploeg van John van Aert. De sterk spelende Stijn Antens onderschepte een ingooi die bedoeld was voor de SVC goalie, hij wist Nick Jongenelen te bereiken die van afstand de bal in het lege doel wist te werken: 0-1! Na de Achtmaalse goal verliet Janno Elst het veld voor Jacky Mertens. SVC kwam echter wat vaker op de Achtmaalse helft en schudde Achtmaal gelijk wakker. De SVC spits draaide knap weg en zijn inzet verdween echter op de paal. Niet veel later kreeg Achtmaal de kans via Bjarne Gommers om de wedstrijd op slot te gooien. Nick Jongenelen draaide goed weg en bediende Stijn Antens met een prachtige steekbal hij haalde de achterlijn en legde goed terug op de instormende Bjarne Gommers, maar zijn inzet werd knap gekeerd door de SVC goalie. Hierna kwam Achtmaal niet meer in de problemen.

Volgende week komt DSE op bezoek, en dit is ook weer een wedstrijd die gewonnen moet worden om definitief om hoog te kunnen gaan kijken.