Achtmaal wint derby van Wernhout

Achtmaal 1

Mannen, 1, 4e klasse B

6 mei 2018 14:30

Een derby met veel strijd. Achtmaal dat vooral in de beginfase de bovenliggende partij was. Jesper Jochems die 2 keer wist te scoren. Het was een mooie middag voor Achtmaal, dat het geluk dit keer wel een keer aan haar zijde had.

Sterke openingsfase
Achtmaal begon voortvarend aan de wedstrijd, het drukte Wernhout ver terug op eigen helft. Al snel was de eerste kans voor Achtmaal te noteren. Alex Luca sneed goed naar binnen, maar zijn schot ging een meter over de Wernhoutse goal. Het Achtmaalse middenveld had controle, Janno Elst die een basisplaats had verworven speelde een puike eerste helft en leek in de 15e minuut een vrije doortocht te krijgen, hij kreeg de bal echter niet goed onder controle waardoor deze kans in rook opging. Toch kwam Achtmaal verdiend op voorsprong. Een vrije trap van Stijn Antens kwam terecht bij Jesper Jochems die keurig binnen knikte: 0-1!

Domper
Pardoes was er in de 38e minuut de eerste kans voor Wernhout te noteren, Roy Nouws kreeg een vrije trap van Wernhout niet onder controle waarna Jesper Jochems op de lijn redding bracht. Maar niet veel later was het Wernhout dat net voor de rust de gelijkmaker wist te produceren. Een vrije trap ging over alles en iedereen en bij de 2e paal bleef een Wernhout speler kalm en schoof keurig binnen: 1-1.

Bizar doelpunt
Na de theepauze ging het gelijk op. Beide ploegen hanteerde de lange bal. Pardoes had Achtmaal een voorsprong te pakken! Jesper Jochems werd onder druk gezet aan de zijlijn en wilde Jacky Mertens bereiken met een lange bal, de bal was echter te diep voor de Achtmaalse spits, echter de Wernhout goalie schatte de bal volledig verkeerd in en zo stuiterde de bal over de goalie heen en rolde zo in het lege doel: 1-2! Hierna had Achtmaal het verdedigend goed op orde tot in de 78e minuut. Een buitenspeler van Wernhout stond pardoes vrij op 13 meter van het Achtmaalse doel. Roy Nouws wist echter goed te redden en ook de rebound werd gekeerd door de Achtmaalse goalie. Hierna speelde Achtmaal de wedstrijd goed uit en kwam het niet meer in de problemen