Achtmaal is koploper Alliance de baas!

Alliance 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse B

11 maart 2018 14:30

Vooraf zei trainer John van Aert: ‘ We hebben een goede dag nodig, om van koploper Alliance te kunnen winnen’. En wat bleek, Achtmaal speelde niet groots maar het speelde wel oer degelijk en heeft Alliance geen moment laten voelen dat er iets te halen was op het sportpark aan de Buntweg.

Achtmaal begon wat afwachten aan de wedstrijd en liet het balbezit aan Alliance, dat leuk voetbalde tot de middenlijn, maar daarna hield het wel op. Na een minuut of 10 was het Achtmaal dat echter meer en meer de bal kreeg. En dat resulteerde al snel in een grote kans. Chiel van Nispen werd vrijgespeeld op de 16 meter, zijn bekeken schot eindigde echter op de lat! Achtmaal stond daarna goed georganiseerd en kreeg daarna de beste kansen echter was het onzorgvuldig in de eindpass zo kreeg de sterk spelende Jacky Mertens de bal niet bij Alex Luca die geheel vrij stond om binnen te schieten. En niet veel later gleed Chiel van Nispen uit bij het inschieten, waardoor de bal aan hem voorbij ging. Nog voor de rust was Alliance eenmaal gevaarlijk maar de inzet verdween centimeters naast! Na de rust was het Achtmaal dat meer de bal had en al snel had het de voorsprong te pakken. Een combinatie tussen Chiel van Nispen, Erik Bink en Stijn Antens was Alliance te machtig, waardoor Stijn Antens zijn vrije doortocht bekroonde met de 1-0! Achtmaal kon echter niet lang van de voorsprong genieten want al snel trok Alliance de stand gelijk. Roy Nouws kon een inzet niet goed genoeg verwerken en zo hobbelde de rebound in de goal: 1-1. Achtmaal hield de rug recht en dat resulteerde in weer een verdiende voorsprong. Achtmaal kreeg een corner en het was Stijn Antens die de corner in een keer binnen wist te draaien bij de 2e paal: 2-1! Hierna was het Alliance dat flink aandrong maar zo waren Michael van Aert en Roy Nouws belangrijk door vrijwel 2 zekere doelpunten te voorkomen. Bij de eerste beste counter was het daarna Achtmaal dat de wedstrijd in het slot gooide. Het was Chiel van Nispen die een dijk van een wedstrijd bekroonde met een fan-tas-tisch doelpunt. Hij kreeg de bal van Stijn Antens en zonder aan te nemen legde hij de bal met een voetbeweging over de Alliance goalie in de verre hoek: 3-1!