Tweede gelijkspel Achtmaal 09-1

Achtmaal JO9-1

Onder 9, JO9-1, 4e klasse 13

25 november 2017 8:30

Vandaag spelen we uit tegen Gilze 09-2. Het is erg vroeg en nog maar net licht als we aankomen in Gilze, het gras is wit van de vorst. Maar geen paniek, we gaan spelen op kunstgras.
Als we even bezig zijn komen de eerste kansen, een verre uittrap van keeper Pim komt bij Bjarne, maar hij kan het niet afmaken. Dan even daarna is Wesley er vandoor met de bal, hij wordt ver aan de linkerzijkant van het doel gespeeld maar met een ferm gericht schot treft hij toch de verre hoek in het doel 0-1. Een goed begin. Dan is Gilze er door maar nu kan Thijn opruimen en de bal bij Bjarne spelen. Zijn uithaal komt in de handen van de keeper terecht. De hoekschop van Jens gaat achter en nu is Gilze weer weg het harde schot wordt door een speler van ons van richting veranderd en beland pardoes achter Pim in het doel 1-1.
Time Out.
Achtmaal is weer in de aanval gegaan nu, Wesley geeft de bal mee aan Siebe en die speelt deze door naar Bjarne, zijn schot gaat net naast. Even nadien worden de aanvallen van Gilze gestopt door Thijn en Tycho. De bal komt bij Siebe en die haalt hard uit, zijn schot komt op de paal en wordt door een eigen speler in paniek alsnog in het doel geschoten 1-2.
Enkele minuten later een bijna zelfde situatie van uit een hoekschop van Siebe is het weer een eigen voet die de bal een laatste tik geeft en we staan met 1-3 voor.
Dan weer Gilze, een aanval wordt met een hard schot hoog en dus onhoudbaar voor Pim in ons doel geschoten.2-3. Pauze.
Na de pauze maakt Gilze als snel gelijk, Achtmaal staat even te slapen lijkt het wel.
Dan moet Siebe geblesseerd even van het veld af. en weer staan we niet goed opgesteld of te slapen en Gilze maakt 4-3. Gelukkig dat Pim echt goed wakker is want hij voorkomt dat Gilze verder uitloopt. Time Out.
Het spel gaat een tijdlang op en neer zonder dat er op een doel wordt geschoten. De bal rolt op dit kunstgras erg gemakkelijk , daardoor is de bal dikwijls buiten de lijnen en loopt het spel erg traag. Schoten van Thijn en Siebe gaan naast. Maar dan als de wedstrijd bijna is gespeeld krijgt Siebe de bal mee van Tyn en passeert zijn tegenstander en maakt het met een gericht schot mooi af 4-4. Einde wedstrijd.
We hadden het vandaag op dit speelveld erg moeilijk om het spel te maken, maar we halen hier toch gelukkig nog een punt.