Achtmaal 09 met hard werken langs JEKA

JEKA JO9-12G

Onder 9, JO9-1, 4e klasse 13

2 december 2017 10:00

Het gras is wat witjes, het vriest een paar graden, maar het veld is goed bespeelbaar.
De bal zal wel glad zijn vandaag. We moeten het wel zonder de zieke Wesley doen, vanaf deze plaats vanharte beterschap Wesley. We gaan vanwege het weer wel 7 tegen 7 spelen. Dus bij ons hoeft niemand aan de zijlijn kou de lijden.
JEKA trapt af, maar Achtmaal, Jens en Siebe zette gelijk druk en gaan in de aanval. Even is JEKA weer met de bal weg, maar hun aanval loopt vast op Pim, de bal komt bij Jens en via Tyn bij Siebe in de spits, die haalt uit en het staat al snel 1-0. Tycho en Pim ruimen achter mee op en Tyn dribbelt de bal in naar Jens, zijn schot op doel gaat naast, jammer. Dan geeft Tycho de bal mee aan Jens, maar we verliezen dan toch de bal aan JEKA de eerste aanval kan Bjarne mooi pakken, maar even later is het schot onhoudbaar en zo staat het 1-1. Time Out . Pim kopt de bal weg voor ons doel en Tyn ruimt verder op, Pass van Siebe op Thijn maar de keeper kan de bal onderscheppen. Dan is JEKA weer in de aanval en wij krijgen de bal maar niet uit de doelmond dus JEKA kan uiteindelijk scoren 1-2. Na de aftrap gaat de bal via Jens naar Siebe en die bediend op maat Thijn, zijn schot is prima raak 2-2.
Jammer dat even later een kans van Thijn net naast gaat. Dan fluit de spelleider voor de rust.
Na de rust gaan we gelijk goed van start, de bal gaat van Siebe naar Jens en weer terug naar Siebe, zo wordt er even drie man uitgespeeld en de uithaal van Siebe treft doel 3-2.
Dit was een prachtige aanval. Dan probeert JEKA weer aan te vallen, maar elke uitbraak wordt vandaag afgebroken door Tyn, hij loopt er iedereen overal uit en speelt een geweldige wedstrijd. De keeper van JEKA trapt uit en de bal beland voor de voeten van Siebe, dat had hij nou net niet moeten doen, Siebe's dank is groot en hij maakt gelijk de 4-2. Keeper Bjarne heeft in de pauze geruild met Pim, beide laten nu even zien dat ze hun nieuwe taak goed kunnen invullen. Pim redt meerdere doelpogingen van JEKA en Bjarne breekt door en scoort mooi de 5-2. Dan is het weer de beurt van Achtmaal de bal komt van Tycho bij Siebe en die maakt de 6-2. Net voor tijd kan dan JEKA toch weer eens een doelpunt maken, zo eindigt de wedstrijd met een 6-3 overwinning.
Prima gedaan jongens, volgende week nog een en dan gaan we " het" hopelijk weer vieren.