Bekerdroom Achtmaal duurt voort

DVVC 1 (zon)

Achtmaal 1

12 november 2017 14:30

Achtmaal wint met 1-6 van DVVC, achter af gezien is de ploeg van John van Aert mild geweest voor de gastheren. In de tweede helft was Achtmaal onzorgvuldig met de kansen die het in de schoot geworpen kreeg.

Achtmaal begon wat slapjes aan de wedstrijd. DVVC had veel de bal in de beginfase. Maar toch was het Achtmaal dat al snel op voorsprong kwam! Een afgeslagen voorzet kwam voor de voeten van Chiel van Nispen die de bal op goal punterde, met wat hulp van de grabbelende DVVC doelman ging de bal in de goal: 0-1! Niet veel later verdubbelde Achtmaal de marge met een messcherpe counter. Nick Jongenelen werd diep gestuurd, hij bediende de geheel vrijstaande Jacky Mertens die knap binnen tikte: 0-2. Hierna speelde Achtmaal gedisciplineerd en kreeg het nog een aantal kansen via Alex Luca en Jesper Jochems maar beide troffen geen doel. Van DVVC werd in aanvallend opzicht ook niets vernomen en zo konden de Achtmaalse verdedigers makkelijk stand houden. Nog net voor de rust gooide Achtmaal de wedstrijd in het slot, wederom was het Chiel van Nispen die er als de kippen bij was om een afgeslagen voorzet binnen te schieten: 0-3.

Na de rust was het duidelijk zichtbaar dat Achtmaal het gaspedaal wat minder hard in trapte, en zo kwam DVVC meer en meer op de Achtmaalse helft. Al snel kreeg DVVC de uitgelezen kans om de aansluitingstreffer te scoren en via de gegeven penalty was het raak: 1-3. Nu was het zaak voor Achtmaal om de druk op te voeren. En al snel was de marge weer 3. Bjarne Gommers wist Nick Jongenelen te bereiken die zich knap vrij speelde. Hij wist op zijn beurt Stijn Antens te bereiken die de DVVC goalie met een prachtige lob wist te verschalken: 1-4! Daarna had Achtmaal DVVC wederom in de tang en in de 75e minuut was het Jesper Jochems die van dichtbij binnen knikte: 1-5. In de slotfase was het Nick Jongenelen die een sterke wedstrijd bekroonde met een doelpunt: 1-6!

Zo bekert Achtmaal wederom een ronde verder, en daardoor schrijft het geschiedenis. Want nog nooit is Achtmaal verder gekomen dan deze ronde. Achtmaal hoopt op thuis wedstrijd tegen een grote tegenstander. Komende zondag komt Noordhoek op bezoek, tot zondag!