O8 begint seizoen met 2e plaats

25 augustus 2018 9:45

Op vrijdag 24 augustus begon Achtmaal O8-1 het seizoen met een toernooi bij VV Wernhout.

Met een relatief nieuwe team is de O8-1 aan het nieuwe seizoen begonnen. Na twee lekkere trainingen mochten we nu weer eens wedstrijdjes voetballen. Bradley was er helaas vandaag niet bij.

Tegen Zundert
We begonnen tegen Zundert met Lars in de goal. Nadat Rinze al een paar keer geprobeerd had te scoren was het Siem die het eerste doelpunt van het seizoen maakte. Terwijl Teun en Mees achterin heel goed aan het verdedigen waren kon Rinze scoren uit een voorzet van Jesse. Omdat Lars ook nog een paar goeie reddingen had wonnen we deze wedstrijd met 2-0.
Krantenkop: JO8 nog zonder puntenverlies

Tegen Wernhout
Nu tegen de ploeg die thuis speelde. Deze keer mocht Jesse keepen en deed ook onze stand-in Wout mee. We werden een beetje verrast en stonden al snel met 0-2 achter. Als Wernhout al dacht dat ze gewonnen hadden, dan hadden ze het mooi mis. Rinze en Mees bestookten het doel van Wernhout maar hun keeper was ook heel goed. Nadat Teun een bal had afgepakt scoorde hij de anschluss-treffer: 1-2. Net voor tijd pakte Wout goed de bal af en gaf een mooi voorzet op zijn broer; Siem scoorde de 2e van de avond en zo werd het 2-2.
Krantenkop: JO8 ook na 2 wedstrijden nog ongeslagen

Tegen DSE
De laatste wedstrijd was tegen DSE. Zij hadden alles al gewonnen en dus ging het om de koppositie. Oftewel: de finale. Deze keer stond Mees in de goal als keeper. Hoewel DSE goed begon was het toch Siem die snel een doelpunt maakte. 1-0. Op weg naar de toernooi winst...

Maar het mocht echter niet zo zijn. Met een beetje hulp van onze verdediging wist DSE 1-1 en 1-2 (penalty) te maken. Daarna hebben we alles op alles gespeeld om nog te scoren. Daardoor kon DSE counteren en zo werd het 1-4 voor DSE.
Krantenkop: JO8 strijdend naar knappe 2e plaats

Met 4 punten uit 3 wedstrijden en een doelsaldo van -1 werd Achtmaal dus knap tweede op dit toernooi.

Uiteraard willen wij VV Wernhout bedanken voor de uitstekende organisatie van het toernooi en graag doen we volgend jaar weer mee.

Onze helden van de O8 zijn op zondag 26 augustus 's middags weer te aanschouwen bij het toernooi van Moerse Boys. Komt dat zien!
Bron: Leiders O8