Het begin is gemaakt !

27 juni 2014 20:15

Gilde St Cornelis heeft eindelijk een start mogen maken met de bouw van een eigen schietaccomodatie onder de parkeerplaats van onze vereniging.
Halverwege 2012 kregen we als bestuur de vraag:
" Wat vinden jullie ervan als we een schietkelder onder jullie parkeerplaats gaan bouwen? "
Toen het plan meer vorm kreeg, groeide het besef dat we als bestuur zo'n beslissing niet konden nemen zonder de steun van onze leden.

Donderdag 20 December 2012 werd er een extra Algemene Ledenvergadering gehouden om enerzijds de plannen toe te lichten en anderzijds om te stemmen of de plannen überhaupt door mochten gaan van de leden. Na het tellen van de stemmen bleek een overweldigende meerderheid van de leden voor een samenwerking te zijn. St Cornelis was uiteraard zeer blij met deze uitkomst, het was voor de Guld echt , Now or Never.

Deze volmondige JA, was het begin van een lang traject met diverse obstakels, tekeningen maken, indienen van de plannen, wachten, aanpassen, wachten , vergaderen. Op zaterdag 22 Februari 2014 tekende voorzitter Koert Hereijgers namens v.v. Achtmaal, voorzitter Ludo Elst namens
St Cornelis en Marjon de Hoon- Veelenturf namens de Gemeente Zundert een intentie verklaring.

De 3 partijen spraken de intentie uit: Tot intensieve samenwerking tot het faciliteren van het beoefenen van voetbal- en schietsport.
Tot het realiseren van een schietaccomodatie t.b.v. Gilde St Cornelis op het complex van v.v. Achtmaal, gelegen aan Buntweg 7 te Achtmaal.

Inmiddels is de schop begin Juni in de grond gegaan en verlopen de bouwwerkzaamheden momenteel volgens planning. Achter de schermen is men ook druk aan het werken cq nadenken over een samenwerkingsovereenkomst, veiligheid en al dat soort belangrijke zaken die zeker niet vergeten mogen worden.

Tot slot nog een verzoek van het bestuur aan alle leden , ouders van onze jeugdleden en supporters om de komende periode, bij aanvang van het nieuwe seizoen zoveel mogelijk de auto thuis te laten. Door de bouwwerkzaamheden is de parkeergelegenheid momenteel minimaal.

Namens het bestuur,
Adrie Frijters