Pupil van de Week

18 augustus 2015 19:15

Vanaf het nieuwe seizoen (2015-2016) kiest v.v. Achtmaal bij de thuiswedstrijden een Pupil van de Week. Deze jeugdspeler wordt uitgenodigd om het team moreel te ondersteunen.

De pupil van de week wordt iedere thuiswedstrijd om 13.00 uur verwacht in de kantine. Voor aanvang van de wedstrijd houdt trainer John van Aert een bespreking met het eerste elftal. De pupil van de week zal hier getuige van zijn. Na deze bespreking is het tijd om te gaan omkleden. Als ook de pupil van de week zijn voetbalschoenen en trainingspak aan heeft, begeeft hij zich samen met de spelers naar het veld om aldaar de warming-up mee te doen.

Als klap op de vuurpijl mag de pupil van de week vlak voordat de wedstrijd begint de aftrap nemen. De aftrap houdt in dat de pupil van de week de bal mee aan de voet neemt en alle spelers van de tegenpartij omspeelt en vervolgens ons op een 1-0 voorsprong zet door de bal in het doel te schieten.

Tijdens de wedstrijd mag de pupil van de week op de bank naast de reservespelers plaats nemen. Na afloop van de wedstrijd krijgt de pupil van de week nog een leuk aandenken en wat lekkers uit de kantine.

Bron: Jeugdbestuur