de B1 domineert in eerste wedstrijd

14 september 2015 16:00

In de eerste competitiewedstrijd wist Achtmaal B1 met 6-2 te winnen van Roosendaal B5

Nadat er midweeks in de bekerronde gewonnen werd van Beek Vooruit B5 stond nu eindelijk de start van de competitie voor de deur. Hier en daar waren er wat pijntjes maar door verzorgen / leider Niels Dekkers wisten we 12 fitte spelers op de been te brengen. De tegenstander Roosendaal B5

K: Andy
V: Jesse (Mark), Jan, Bjarne, Lars
M: Sander,  Nick, Niels (Yorbe), Axel
A: Erik, Dennis (Luuk)

R: Yorbe, Mark, Luuk

De B1 begon meteen aan de wedstrijd zoals werd opgedragen, ga voetballen! Het resulteerde in 3 minuten al tot kansen voor Erik en Axel. Echter was het Roosendaal die meteen hun eerste kans na 8 minuten wist te verzilveren. Ter hoogte van de middenlijn speelde Jan een tegenstander waarna hij vrije doorgang had tot het goal van de B1. Gelegenheidskeeper Andy kon het schot niet keren en we keken tegen een 0-1 achterstand aan. Gelukkig heeft de B1 al vaker een achterstand kunnen doen keren. Na 20 minuten pikte Jan de bal op eigen helft op waarna wij na 11 onafgebroken balcontacten bij het Roosendaalse doel waren. Hier wist Niels met zijn chocoladebeen de bal  in de kruising te krullen.

Dit prachtige doelpunt had ons moed moeten geven. In plaats daarvan werden we slordig en traag. Na wederom een foutje achterin had Roosendaal een vrije doorgang en schoten ze de 1-2 in de touwen. Gelukkig wist Erik op slag van rust een corner van Axel feilloos in te koppen.

2-2 met rust maar voetballend een klasse beter, nog werk aan de winkel dus!

En werk hebben ze ervan gemaakt. Op een kansje in de 42e  minuut na was Roosendaal de 2e helft nergens meer te bekennen en was het Achtmaal dat de klok sloeg, ook al werd het voetbal af en toe wat slordiger. Erik wist zichzelf een valse hattrick toe te kennen door tot 2 maal toe vanaf de middenlijn een dribbel in te zetten om vervolgens de bal 1 op 1 met de keeper goed binnen te werken. 4-2

Met nog 6 minuten op de klok was het even een schiettent voor het goal van de erg sterk keepende Roosendaalse keeper. Na 4 schoten te hebben gelost die keer op keer werd gekeerd door Roosendaal was het Sander die in 5e instantie de bal binnen wist te schieten. De buit was binnen en er was ruimte voor de C spelers, waarvoor erg bedankt dat zij bij ons wilde aansluiten, hun opwachting konden maken.

Een van deze spelers, Luuk, was nog belangrijk bij het laatste doelpunt door uit een doeltrap de bal met de kop te verlengen op de diep gelopen Axel die na de nodige kansen ook eindelijk op het scorebord kwam.

In een wedstrijd waar Achtmaal goed voetbal leverde werd er met 6-2 gewonnen en daar zijn we natuurlijk erg blij mee. Nu hopen dat we dit niveau in de komende wedstrijden voort kunnen zetten. 19 september staat de uitwedstrijd tegen Unitas’30 B4 op het programma. Hopelijk dan weer een positief verslag.

Scoreverloop:

8’ : 0-1