Achtmaal JO15 alsnog kampioen najaar

7 februari 2018 7:30

Achtmaal JO15 keek al maandenlang uit naar het kampioenschap, het kon haast niet mislopen. Door omstandigheden moest er gewacht worden tot 27 januari. Waar alle najaarscompetities al lang en breed ten einde waren wist Achtmaal JO15 pas in 2018 het kampioenschap te bemachtigen.

Onder leiding van Ad Schoenmakers keek JO15 al maandenlang uit naar het kampioenschap. Onverwachts kwam dit echter nog in gevaar. Begin december werd de kampioenswedstrijd op eigen veld onverwacht verloren tegen VCW.

Een week later werd de herkansing uit bij Wernhout afgelast wegens het slecht weer. Concurrent DEVO stond al een straatlengte achter maar kwam in extremis door twee overwinningen op rij toch nog over Achtmaal heen in de ranglijst. Tot overmaat van ramp kon de wedstrijd tegen Wernhout niet meer ingehaald worden wegens het slechte weer en het al volgeplande programma van Wernhout.

In het nieuwe jaar inmiddels werd de wedstrijd op 27 januari alsnog afgewerkt. Deze keer gaf JO15 wel thuis. Wernhout werd overtuigend met 0-8 verslagen, waardoor Achtmaal de koppositie weer definitief overnam van DEVO.

Al jaren keken deze jongens uit naar een kampioenschap, maar nu is het dan eindelijk zover. Dik verdiend jongens, van harte proficiat met deze titel, een super prestatie!

Bron: Jeugdbestuur