Achtmaal wint weer met ruime cijfers

18 december 2019 15:15

Achtmaal wint weer met ruime cijfers

Hoogstaand was het allerminst, maar Achtmaal deed wel wat het moest doen. Het won met 2-7 uit bij nummer 4 DVVC. Met deze uitslag spaarde het de ploeg uit Dongen nog enigszins. Zo nestelen ‘ de groenen ‘ zich keurig achter koploper Gloria UC.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd en had al snel de gewenste voorsprong te pakken. Dave werd aangespeeld op rand 16. De blonde aanvaller draaide zich knap vrij en met een droge knal in de korte hoek was het raak: 0-1! Nog geen 5 minuten later was het Mark die wederom Dave wegstuurde, hij stuurde 2 DVVC’ers het bos in en legde de bal panklaar voor aanvoerder Jacky: 0-2! De doelpunten volgde zich snel op want DVVC deed al snel wat terug, door van dichtbij binnen te schieten 1-2. Daarna was de wedstrijd wat meer in evenwicht, Achtmaal had de bal en speelde in een te laag tempo om DVVC echt te verontrusten. Achtmaal zette in de 30e minuut nog een keer aan en het was gelijk raak. Chiel wist Nick te bereiken die zich knap vrij speelde en zo de bal in de lange hoek schoof: 1-3! Hierna moest Nick zich wegens een hamstring blessure zich laten vervangen door Stijn.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, Achtmaal had de bal en dat vond het wel best. Het tempo was te laag en DVVC was niet bij machten om het Achtmaal echt moeilijk te maken. Tot in de 55e minuut. Bal verlies op het Achtmaalse middenveld was dit keer gevaarlijk en plots stond een DVVC aanvaller vrij voor Roy die echter snel zijn doel verkleinde en de bal wist te pareren. In de 65e minuut besliste Achtmaal de wedstrijd. Erik veroverde de bal zelf op het middenveld en haalde verwoestend uit: 1-4!
Ook de 1-5 liet niet lang op zich wachten. Stijn haalde knap de achterlijn en bediende Dave: 1-5. Bij een snel genomen vrije trap stond Achtmaal te slapen en kon DVVC eenvoudig de bal langs Roy schieten: 2-5. Wederom was het Dave die een doelpunt maakte, hij werd bediend door Michael. De brommer van Dave was nog niet zonder bezine gevallen en ook de 2-7 kwam op naam van de Achtmaal youngster.

Al met al een prima overwinning. We beginnen weer op 26 januari Advendo-uit. Tot dan!