ACHTMAAL A1 wint weer

23 februari 2014 20:15

Eindelijk weer eens normale omstandigheden om te voetballen geen harde wind geen regen maar een winter zonnetje.
Op naar Etten-Leur tegen de plaatselijke DSE A1 in oktober werd er nog verloren met 3-2 dus we hadden iets recht te zetten.
Wederom voetballen we op kunstgras niet de favoriet ondergrond van de vv8x.
Wederom gingen we compleet op pad met 16 spelers zo goed als fit .
De jongens hadden er zin in en een scherpe warming up bevestigde dit en bij de bespreking werd er verteld hoe te spelen vooral goed starten fel en agressief was de opdracht en dat gebeurde gelijk een goed combinerend achtmaal dat veelvuldig op de helft van DSE te vinden was creëerde diversen kansen de mannen van DSE konden daar niks tegenover zetten . Na precies 3 min stond het al 0-1 een prachtig hakje zette spits nick vrij voor de keeper en die kon gaan graaien. Achtmaal bleef goed combineren en op de bank werd ook de opmerking gemaakt hoe hebben we hier van kunnen verliezen want binnen de 8 min maakt Stijn de 0-2 ook deze mocht er wezen . Achtmaal bleef voetballen een ding werd vergeten het afmaken van de kansenongelijkheid zo gebeurde het de eerste keer dat DSE bij de goal kwam na 17 min het plotseling 1-2 stond onnodig. Maar achtmaal bleef de drang naar voren houden en na 22 min was het wederom Stijn die de marge weer vergrote naar 1-3. Achtmaal blijft de betere ploeg en vergeet de voorsprong te vergroten in de 38 min komt DSE weer eens voor de goal en prompt vliegt de bal er weer in 2-3 wederom onnodig veel beter zijn maar door twee prul doelpunten het weer moeilijk maken voor jezelf. Toch komt achtmaal niet in gevaar want de tweede helft combineerde achtmaal weer prima verder in de 57 min vergroot Niek de voorsprong weer en is het gespeeld want in de 65 min maakt Stijn zijn derde van de middag DSE creëerd helemaal niks en door een misverstand op het middenveld in de 90 min komt er ook nog eens een derde tegentreffer das het enige minpuntje deze middag .Een prima wedstrijd een goed combinerend achtmaal alleen we krijgen teveel doelpunten tegen .Daar moeten we dus aan gaan werken de komende weken .
Op naar woensdag oefenwedstrijd thuis tegen VV Sprundel A1
3 min 0-1 nick j