Achtmaal 1 verslaat Molenschot met 1-2

Mannen, 1, Groep 2 34

3 september 2013 20:00

Loos, R.H.C.M. de

Op dinsdag 3 September, 2 dagen na het bloemencorso trad Achtmaal 1 aan tegen Molenschot 1. Het laatste bekerduel werd als oefenpartij gezien om vertrouwen te tanken voor de wedstrijd tegen Moerstraten. Met de teruggekeerde vakantiegangers Sven en Niek Elst in de selectie ging Achtmaal van start in de volgende opstelling: Roy; Kevin – Martijn – Rick – Chiel; Stefan – Maurice – Lars – Joep; Sven – Michel.

Vanaf minuut 1 was het spelbeeld duidelijk, Achtmaal die de bal had en Molenschot wachtend op een fout van Achtmaal. De eerste kans was voor Sven Elst die zich knap vrijspeelde maar zijn schot ging een meter over de goal van Molenschot. Daarna werd een voorzet van Joep Mensen door de verdediger van Molenschot richting zijn eigen goal gekopt tot zijn opluchting zag hij de bal op de lat uit een spatten. Michel Sprenkels was daarna dichtbij de 0-1, Stefan Mertens die Lars Kools inspeelde die gelijk opendraaide en Chiel van Nispen wegstuurde de voorzet was op maat maar Michel Sprenkels liet deze kans onbenut. De Achtmaal defensie had het duidelijk moeilijk met de Molenschot aanvallers die constant van positie wisselde en in de 35e minuut was het eerste gevaar van Molenschot direct raak. Molenschot kreeg een corner deze werd weggekopt en terug ingeschoten de bal kwam op de borst van Rick Jacobs. De warrig leidende scheidsrechter besloot anders en legde de bal op de stip. De aanvaller van Molenschot stuurde Roy Nouws de verkeerde hoek in en zo keek Achtmaal tegen een 1-0 achterstand aan. Het lag aan Michel Sprenkels dat Achtmaal niet met een achterstand de rust in hoefde want hij strafte een te korte terugspeelbal genadeloos af: 1-1.

In de rust wisselde de broers van Aert elkaar af en kwam Maurice van Meel op de linksback positie te staan, zo kon Michael van Aert zijn vertrouwde plek op het middenveld innemen. Achtmaal had het in de beginfase van de 2e helft moeilijk. Een paar ballen op het middenveld werden onnodig verloren en zo kwam de Achtmaal defensie onnodig onder druk te staan. De snelle buitenspeler kwam gevaarlijk door en Martijn Kuijstermans moest aan de noodrem trekken, dit leverde hem een gele kaart op, de vrije trap liep op niets uit. Naarmate de 2e helft vorderde kwam Molenschot steeds heviger onder druk te staan, maar als Achtmaal steeds gevaarlijk doorkwam stond de assistent scheidsrechter alweer met zijn vlag omhoog. Uit een corner van Joep Mensen wist aanvoerder Lars Kools de bal tegen de touwen te schieten: 1-2. Achtmaal had zijn verdiende voorsprong te pakken. De wedstrijd werd vakkundig uitgespeeld zonder kansen weg te geven.

Zondag tegen FC Moerstraten moet er duidelijk beter gevoetbald worden en betere keuzes gemaakt worden.