Sterker Achtmaal in 2e helft langs FC Moerstraten

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

8 september 2013 14:30

Spijkers, M.G.

Achtmaal mocht op zondag 8 September (de dag naar dat Chiel van Nispen iedereen er op wees om op tijd naar bed te gaan) haar eerste wedstrijd thuis afwerken tegen FC Moerstraten. Afgelopen dinsdag was het van Achtmaal kant niet al te best, dit zou thuis tegen FC Moerstraten anders moeten. Achtmaal trapte af in de volgende opstelling: Roy; Maurice – Martijn – Rick – Chiel; Stefan – Michael – Lars – Joep; Sven – Michel.

Achtmaal ging voortvarend van start en drukte FC Moerstraten gelijk terug op eigen helft. De eerste kans was dan ook voor Achtmaal. In de 9e minuut was het Sven Elst die het eerste gevaar stichtte voor de FC Moerstraten goal, een bal die pardoes voor zijn voeten viel werd door hem ingeschoten maar de keeper wist redding te brengen. Naar het eerste kwartier werd het spel van Achtmaal wat slordiger en zakte het tempo volledig in. Sven Elst was nog dichtbij de openingstreffer maar hij schoot te gehaast naast uit een kansrijke positie. FC Moerstraten deelde wat speldenprikjes uit zonder echt gevaarlijk te worden. De beste mogelijkheid kwam op naam van Stefan Mertens die zijn schot geblokt zag worden na een mooie aanval die over een aantal schijven ging. De rust werd met de bekende brilstand 0-0 ingegaan.

In de rust werd er benadrukt dat het tempo nog een paar tandjes omhoog moest, en het balletje moest van voet naar voet gaan. Er werd een wissel doorgevoerd: Joep Mensen werd vervangen door Niek Elst.

Achtmaal zette daad bij hun woord en legde FC Moerstraten hun wil op. Het tempo lag hoog de eerste 10 minuten. Stefan Mertens zag zijn schot overgaan. Maar in de 56e minuut was het FC Moerstraten dat kon juichen, een bal die over de verdediging viel was weer voor de uitkomende Roy Nouws maar hij kreeg het voor elkaar om teamgenoot Rick Jacobs hard op zijn rug te raken, de spits van Moerstraten was er als de kippen bij de bal die voor het lege doel lag in te schieten: 0-1. Daarna rechtte Achtmaal de rug en kwam er actie in het spel. Sven Elst had zijn vizier deze middag nog niet op scherp staan, hij schoot over uit een kansrijke positie. Daarna vond Michel Sprenkels het wel genoeg, hij ging er vandoor zijn schot werd nog tegen gehouden maar de voorzet die hij daarna gaf werd door de verdediger van FC Moerstraten in zijn eigen goal gekopt: 1-1. FC Moerstraten had nog niet met hun ogen geknipperd en ze zagen ook de 2-1 op het scorebord staan. Chiel van Nispen stuurde ‘man of the match’ Niek Elst weg, hij was niet meer te achterhalen en schoot de 2-1 genadeloos binnen! In de 80e minuut besliste Michel Sprenkels de wedstrijd door de bal rustig onder de keeper door te schuiven: 3-1. Ook de 4-1 kwam op de naam van Michel Sprenkels, op aangeven van Niek Elst die de bal had opgepikt naar een verre uitrap van Roy Nouws.

Het hard werkende Achtmaal heeft de 3 punten dik verdiend binnen gehaald! Volgende week reist de selectie van VV Achtmaal vol goede moet af naar SC Emma uit Dordrecht.

Wedstrijdbal sponsor: Remie Dictus