Achtmaal ten onder in Dordrecht

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

15 september 2013 14:00

Rooden, G.F. van

Achtmaal heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door in Dordrecht van hekkensluiter SC Emma te verliezen.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Maurice – Martijn – Rick – Chiel; Stefan – Michael – Lars – Niek; Michel – Sven.

Achtmaal had het in de beginfase moeilijk tegen SC Emma. Het kwam zelf moeilijk in het spel en hanteerde veelal de lange bal. Emma voetbalde wat makkelijker en was in de beginfase sterker dan Achtmaal. De eerste kans was voor SC Emma de middenvelder maakte een kaats met de spits, maar Roy Nouws zag het schot naast zijn doel verdwijnen. Wetende dat Emma een sterke en goede spits in de gelederen heeft kwam Achtmaal meer en meer aan de bal. Dat resulteerde in een goede kans voor Achtmaal. Een aanval over veel schijven kwam terecht bij Niek Elst die een voorzet op maat afleverde op de 16 meter vrijstaande Stefan Mertens, hij nam de bal aan maar zag zijn schot geblokt worden door de verdediger van Emma. Achterin had Achtmaal het goed op orde maar een moment van onoplettendheid gaf de spits van Emma een schietkans, maar zijn schot zwaaide af. Net voor rust had de ijverige Michel Sprenkels zijn ploeg naar 0-1 kunnen schieten maar oog in oog met de keeper zag hij uit een moeilijke hoek zijn schot naast de goal verdwijnen, zo werd de rust bereikt met de bekende brilstand: 0-0.

Achtmaal kwam getergd uit de kleedkamer en had de wedstrijd onder controle. Het werd druk voor de goal van SC Emma, er kwamen enkele goede aanvallen door maar het onbrak Achtmaal aan de goede eindpas. Naar een kwartier in de tweede helft raakte Achtmaal het initiatief kwijt. Toch was de kans aan Achtmaal om verandering op het scorebord te brengen maar hij zag zijn schot gemakkelijk gepakt worden door de keeper. Daarna kwam de grootste kans van de wedstrijd op naam van Michael van Aert. Hij had het hele wedstrijd lastig met zijn directe tegenstander, kwam zelf amper aan voetballen toe. Maar als hij dat deed werd het gelijk levensgevaarlijk voor de goal van SC Emma. Hij slalomde door de verdediging en liet 3 man zijn hielen zien, een op een met de dordtse goalie wist hij de bal niet tegen de netten te krijgen. Direct daarna werd het gevaarlijk voor de goal van Achtmaal, de spits die hele wedstrijd niets te vertellen had tegen zijn directe tegenstander Rick Jacobs, kwam gevaarlijk door maar Roy Nouws kon handelend optreden met zijn voet. In de 84e werd onoplettendheid in de Achtmaal defensie genadeloos afgestraft. Een vrije trap van Emma werd niet goed weggewerkt en het was de rechtsbuiten van Emma die oog in oog kwam te staan met Roy Nouws die kansloos gelaten werd  en de bal uit het netje kon vissen: 1-0. Achtmaal probeerde met man en macht de gelijkmaker te forceren dit lukte bijna. De ingevallen Joep Mensen nam zijn vrije trap snel op Chiel van Nispen. Hij zag zijn schot in de korte hoek goed gepakt worden door de keeper van SC Emma.

Achtmaal heeft dure punten laten liggen in Dordrecht. Waar verdiend was om met een puntje en met geluk 3 punten mee naar huis te nemen. Achtmaal zal zich zondag 22 September moeten herpakken tegen NVS dat haar eerste wedstrijd met maarliefst 5-0 heeft verloren van koploper Divo uit Dinteloord.

Wissels:
Gertjan van Nispen voor Niek Elst