Verdiende winst Achtmaal op NVS

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

22 september 2013 14:30

Dekkers, G.W.C.M.

Na de zeperd van vorige week waar Achtmaal totaal onnodig de 3 punten in Dordrecht achter liet, moest er deze week weer gewonnen worden om aansluiting met de bovenste plaatsen te houden.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Martijn – Rick – Chiel; Gertjan – Maurice – Lars – Joep; Sven – Michel.

Achtmaal had een bliksemstart in petto want in de 2e minuut was het al direct raak. Joep Mensen kreeg de uittrap van Roy Nouws onder controle hij wist op zijn beurt Sven Elst de diepte in te sturen, zijn voorzet was perfect op maat voor Gertjan van Nispen die de bal bij de 2e paal binnen wist te glijden, zo kon hij zijn eerste basisplaats bekronen met een doelpunt: 1-0! Naar 10 minuten mocht Achtmaal van gelukspreken dat het nog met 11 man op het veld stond, Rick Jacobs moest aan de noodrem trekken. Hij deed dit nog net buiten de 16 meter, wonder boven wonder leverde dit hem alleen een waarschuwing op. De vrije trap die daarop volgde werd door Roy Nouws tot corner getikt. Naarmate de wedstrijd volgde werd Achtmaal slordiger en slordiger en dat kwam het veldspel niet ten goede. Balbezit was van korte duur vooral de manier waarop de ballen werden verloren was niet goed. Aanvoerder Lars Kools was daarna nog gevaarlijk voor de goal van NVS, maar er werd te weinig uitgehaald. In de 35e minuut was het Sven Elst die uit een scrimmage voor de goal de bal voor zijn voeten kreeg, zijn schot belande op de buitenkant van de paal. Zo moet Sven Elst nog even wachten op zijn 1e competitie doelpunt. De rust werd ingegaan met een 1-0 voorsprong.

In de rust verving Niek Elst zijn broer Sven Elst die last had van zijn knie. Achtmaal begon sterk het was bijna de gehele 2e helft op de helft van NVS te vinden. Het werd enkele keren gevaarlijk doordat aanvoerder Lars Kools het spel goed verlegde van kant naar kant, zo kwamen de backs Stefan Mertens en Chiel van Nispen vaak op de helft van NVS en konden gevaarlijk doorkomen. Achtmaal was opzoek naar de 2-0 maar moest daar lang op wachten tot in de 76e minuut. De ingevallen Michael van Aert had een perfecte steekpass in huis op de in uitstekende vorm verkerende Michel Sprenkels die oog in oog geen fout maakte en de bal koeltjes onder de keeper doorschoof: 0-2. Direct hierna werd Michel Sprenkels van het veld gehaald voor A-junior Nick Jongenelen. Hij liet gelijk van zich spreken want hij was 2 directe tegenstanders te slim af door de bal handig mee te nemen maar zijn inzet belande op de paal. In de blessure tijd was het Gertjan van Nispen die dichtbij zijn 2e treffer van de middag was maar de middenvelder zag zijn inzet op de paal belanden.

Zo heeft Achtmaal de 3 punten dikverdiend in eigen huis gehouden. Zo word er met vertrouwen afgereisd naar Rucphen waar Achtmaal volgende week mag aantreden tegen titelkandidaat RSV.

Wissels:
Niek Elst voor Sven Elst