Strijdlustig Achtmaal blijft met lege handen achter.

RSV 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

29 september 2013 14:30

Michielsen, H.C.A.

Op een zonnig sportpark ‘ De Molenberg ‘ mocht Achtmaal op zondag 29 September aantreden tegen titelkandidaat RSV Rucphen. Achtmaal begon in de volgende opstelling: Roy; Maurice – Rick – Martijn – Chiel; Gertjan – Michael – Lars – Niek; Sven – Michel.

De beginfase van de wedstrijd was duidelijk voor Achtmaal dat RSV vroeg onderdruk probeerde te zetten, zonder echte uitgespeelde kansen te creeren. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam RSV wat beter in de wedstrijd en verslapte Achtmaal. Martijn Kuijstermans moest aan de rem trekken naar knullig balverlies op het middenveld dit leverde hem een gele kaart op. De eerste kans was voor RSV de aanvaller kwam gevaarlijk door maar zijn schot leverde vrij weinig gevaar op en Roy Nouws kon gemakkelijk keren. In de 25e minuut was het eerste echte doelgevaar van Achtmaal direct raak! Sven Elst pikte de bal op op het middenveld, had een perfecte steekpass in huis op Niek Elst die op zijn beurt een niet te missen voorzet afleverde op Michel Sprenkels, zulke kansen kun je wel toevertrouwen aan Michel Sprenkels ook deze keer wist hij weer het net te vinden: 0-1. Achtmaal kon niet lang genieten van de voorsprong want 2 minuten later was het de spits van RSV die de bal achter de weifelend uitkomende Roy Nouws kon glijden: 1-1. Achtmaal was de weg kwijt. Niet veel later stond bijna de 2-1 op het scorebord een vrije trap waar Roy Nouws alle moeite mee had verdween met enig fortuin over zijn goal. Net voor rust wist Achtmaal nog een keer gevaarlijk voor de goal van RSV te komen maar de voorzet van Michel Sprenkels werd door de verdediger bijna in zijn eigen goal gewerkt, via zijn hand, de warrig leidende scheidsrechter wou van niets weten!

In de rust was er een wijziging in het elftal van Achtmaal. Joep Mensen verving de geblesseerde Rick Jacobs. Waardoor Niek Elst centraal achterin naast Martijn Kuijstermans werd geposteerd. De tweede helft was nog geen 2 minuten onderweg en de bal lag al achter doelman Roy Nouws. Martijn Kuijstermans wist de bal uit zijn 16 te werken maar door een rare curve aan de bal waardoor de bal binnen bleef, Achtmaal was niet bij de les want de bal werd terug gelegd op de 16 en de middenvelder liet Roy Nouws kansloos met een diagonaalschot: 2-1. 5 minuten later kon Achtmaal met 10 man de wedstrijd vervolgen. Waar de wedstrijd steeds harder en harder werd, was het Achtmaal dat met 10 man verder kon. De ingevallen Joep Mensen zou hebben nagetrapt. De scheidsrechter van dienst was resoluut en toonde Joep Mensen de rode kaart. Dit was een teken van opleving wat later bleek de gehele 2e helft speelde Achtmaal veel beter dan RSV. Zo was Michel Sprenkels heel dichtbij zijn schot ging door de handen van de doelman van RSV maar belande op de paal. Michel Sprenkels wachtte daarna een paar seconde te lang waardoor zijn tikje opzij niet aankwam bij de geheel vrijstaande Michael van Aert. De spelers van RSV vielen met bosjes neer met kleine pijntjes, om het ritme uit de wedstrijd te halen. Centrale verdediger Martijn Kuijstermans zag zijn schot nog gekraakt worden naar een mooie solo.

Achtmaal kwam de snelle 2-1 niet meer te boven maar het heeft laten zien dat het veel in zijn macht heeft. Volgende week kan/moet Achtmaal zich weer herstellen. Sportpark VV Achtmaal is dan het strijdtoneel voor de wedstrijd tegen Rimboe.