Achtmaal wint met hakken over de sloot

Rimboe 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

6 oktober 2013 14:30

Alders, P.J.M.

Achtmaal heeft goede zaken gedaan in 5e klasse B. Zonder zelf goed voetbal af te leveren wist het toch de punten op sportpark ‘ VV Achtmaal ‘ te houden. Zo lijkt sportpark ‘ VV Achtmaal ‘ een onneembare vestiging te worden. Na een tumultueuze wedstrijd waar het ook nog een kwartier stil heeft gelegen weet Achtmaal toch van Rimboe te winnen.

Achtmaal heeft een goed gevulde ziekenboeg zo ontbraken: Rick Jacobs (lies), Michel Sprenkels (bovenbeen) en Rene Dictus (lies). Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Martijn – Chiel – Ralph; Maurice – Michael – Lars – Niek; Gertjan – Sven.

De beginfase was afwachtend van allebei de ploegen. Rimboe dat veel technisch vaardige spelers op het middenveld had staan kreeg het initiatief in handen. Toch was het eerste gevaar voor de goal van Rimboe. Een verre uittrap van Roy Nouws kwam terecht bij Niek Elst die hem kwam controleerde, zijn voorzet kwam terecht bij de centrale verdediger maar zijn bal behandeling was der mate slecht dat Sven Elst de bal op een meter of 14 vrij voor het inschieten had ware het niet dat de centrale verdediger de bal met de hand wegsloeg: Penalty! Lars Kools wist deze buitenkans niet te benutten en zo bleef de stand 0-0. In de 12e minuut kwam Rimboe gevaarlijk door en kwam de aanvaller van Rimboe 1 op 1 met Roy Nouws die zijn doel dusdanig verkleinde dat de aanvaller uit de Wouwse Plantage de bal tegen het lichaam van Roy Nouws schoot. Het commentaar op de scheidsrechter van dienst werd heviger en heviger van Rimboe’s zijde waarna de uitstekend leidende leidsman de wedstrijd naar 15 minuten staakte.
Het bleek later een afkoelingsperiode van 10 minuten te zijn. Naar deze ‘pauze’ was Achtmaal het spoor bijster. Iedere speler kwam te laat in zijn duel. Naarmate de wedstrijd vorderde stapelde de kansen voor Rimboe op. Eerst was het Roy Nouws die Ralph Mertens in de problemen bracht met een te zachte inspeelpass. De Rimboe aanvaller wist op 5 meter afstand doelman Roy Nouws tot 2x toe niet te verschalken die met kunst en vliegwerk deze kans ongedaan maakte. Daarna was de spits van Rimboe dichtbij de 0-1 maar 1 op 1 met Roy Nouws wist de aanvaller niet het net te vinden, de bal was een prooi voor Roy Nouws. De grootste kans in de 39e minuut was voor Rimboe de aanvaller van Rimboe wist voor een compleet leeg doel de bal over te schieten.

Direct naar rust ging Achtmaal met risico 1 op 1 achterin spelen omdat Martijn Kuijstermans door was geschoven naar het middenveld. De wedstrijd werd harder en harder de Rimboe spelers gingen vaak over de grens van het toelaatbare zo was ook Maurice van Meel slachtoffer van een dwaze overtreding. Achtmaal dat veelal de lange bal hanteerde had moeite om in het eigen spel te komen. Rimboe deelde een paar speldenprikjes uit zonder echt levensgevaarlijk te worden. De verdediging van Achtmaal onder leiding van Chiel van Nispen werd deze fase van de wedstrijd niet in verlegenheid gebracht. De eerste kans van Achtmaal was voor Sven Elst maar zijn poging over de goal van Rimboe. Daarna was het een heksenketel voor de goal van Achtmaal. De bal werd ingeschoten Roy Nouws wist de bal te pakken met werd daarna geraakt door de Rimboe aanvaller en ook hij kreeg een gele kaart voorgeschoteld door de leidsman. Een aantal minuten daarna mocht Achtmaal blij zijn dat Ralph Mertens op de goede plek stond om de bal van de lijn te halen en zo erger voorkwam. In de 82e minuut was het dan toch raak voor Achtmaal! Een corner die genomen werd door Gertjan van Nispen kwam in de scrimmage voor de voeten van aanvoerder Lars Kools die zich geen moment bedacht en de bal snoeihard in het vijandelijke kader schoot: 1-0! Achtmaal kon zich opmaken voor ± 8 minuten overleven. In de 87e minuut kwam Achtmaal goed weg, de aanvaller van Rimboe had op randje 16 een vrije schietkans maar Roy Nouws wist met een uiterste krachtsinspanning de bal uit zijn doel te zweven. De corner die hierop volgde was Achtmaal bijna fataal geworden de goed genomen corner werd ingekopt maar Roy Nouws kon met zijn voeten keren. Niet veel later blies de leidsman op zijn fluit en kan Achtmaal wederom 3 punten aan haar totaal toevoegen.

Achtmaal had ditmaal het geluk duidelijk aan haar zijde, laten we het er maar op houden dat je geluk ook afdwingt!