Achtmaal mist aansluiting door verliespartij

DIVO 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

27 oktober 2013 14:30

Ozkan, E.

Achtmaal dat weer thuis aan mocht treden, had bij een winstpartij uitstekende zaken kunnen doen in 5e klasse B. Achtmaal dat nog altijd een volle ziekenboeg heeft: Rick Jacobs – Michel Sprenkels – Rene Dictus. Het miste ook nog Joep Mensen die geschorst is.

Achtmaal trad aan in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Chiel – Martijn – Ralph; Maurice – Michael – Lars – Niek; Gertjan – Sven.

Achtmaal had een droomstart al na 1 minuut lag de bal achter de Dinteloordse goalie. Een vrije trap van Gertjan van Nispen die lang onderweg was kwam op het hoofd van Niek Elst die uit een moeilijke hoek toch de touwen kon laten bollen, zijn kopbal verdween in de lange hoek: 1-0! Achtmaal ging vrolijk verder en zeker het eerste kwartier had Divo helemaal niets te vertellen. De tweede kans was voor aanvoerder Lars Kools die de bal oppikte op ± 18 meter van de goal, zijn schot werd echter goed gepareerd door de keeper en ook de rebound was niet besteed aan Gertjan van Nispen. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Divo meer aan voetballen toe. Dit resulteerde in de eerste kans voor Divo, de spits draaide handig weg op de 16 maar zijn schot eindigde op de vuisten van Roy Nouws. In de 26e minuut kwam er weer verandering op het scorebord: De spits van Divo werd weggestuurd en 1 op 1 met Roy Nouws maakte hij geen fout en schoot feiloos de 1-1 binnen. Deze treffer had afgekeurd moeten worden omdat de spits zeker een meter of 3 buitenspel stond maar de leidsman van dienst die deze middag louter verkeerde beslissingen nam, negeerde het vlagsignaal en zo was Achtmaal weer terug bij af. Zo werd de rust ingegaan met een 1-1 stand.

Achtmaal kwam er na rust moeilijk uit en had duidelijk moeite met de harde wind tegen. Michael van Aert speelde een puike partij op het middenveld en zijn directe tegenstander kwam vrijwel niet aanbod. Toch was het Divo die op voorsprong kwam. Een wederom dubieuze beslissing van de leidsman, een vrije trap die juist voor Achtmaal moest zijn werd gegeven aan Divo. De bal werd voor geslingerd en de aanvoerder van Divo wist hier wel raad mee, hij wist de bal van randje 16 fantastisch in de rechter bovenhoek te volleren: 1-2. De Divo spelers hadden het duidelijk moeilijk met het hardwerkende Achtmaal. De duels werden harder en harder en bij elk duel ging er wel een Divo speler met veel geschreeuw naar de grond, de verzorger van Divo had blijkbaar wonderwater in zijn waterzak zitten want na de behandelingen liepen de spelers weer als of er niets was gebeurd. De leidsman ging hier in mee en floot er lustig op los. Zo werd Ralph Mertens 2 keer in een actie hard geraakt, er ontstond een opstootje waar de Divo spelers graag kaarten zagen voor de Achtmaal spelers. Met het inbrengen van Richard van Hooydonk en Jimi Meeusen kreeg Achtmaal meer body voorin. In de slotfase van de wedstrijd werd Richard van Hooydonk gehaakt in het 16-metergebied waar een penalty op zijn plaats was, kreeg Achtmaal wederom niets. In de 93eminuut was Achtmaal heel dichtbij: een vrije trap van Roy Nouws kwam terecht bij Sven Elst die de bal via de lat in het doel werkte maar tot ieders verbazing besloot de leidsman anders. Zo verdiende Achtmaal één punt maar krijgt het niets.

Volgende week speelt Achtmaal tegen PCP uit Breda dat verassend verloor van hekkensluiter FC Moerstraten (1-0).

Hopelijk zullen daar veel supporters zijn, tot dan!