Terugkeer Michel Sprenkels zeer belangrijk voor winnend Achtmaal.

PCP 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

3 november 2013 14:30

Ilkilic, S.

Terugkeer Michel Sprenkels zeer belangrijk voor winnend Achtmaal.

Na de verliespartij van vorige week zondag kwam Achtmaal terecht in grote middenmoot van 5e klasse B. Na vandaag mag wel gezegd worden dat Achtmaal het iedere ploeg zeer lastig kan maken. Door doelpunten van Michel Sprenkels en Sven Elst weet Achtmaal te winnen van Poscunt Concordiam Pulchra beter bekend als PCP.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Chiel – Ralph; Gertjan – Michael – Martijn – Lars – Niek; Sven – Michel.

Achtmaal dat vandaag zonder Maurice van Meel aantrad die in de wedstrijd tegen Divo een vervelende knieblessure opliep, ziet langzamerhand de ziekenboeg leegstromen zo was Michel Sprenkels weer van de partij en ook Rene Dictus traint weer mee. Rick Jacobs is ook op de weg terug van een vervelende liesblessure.

Achtmaal dat zwak startte had het duidelijk moeilijk tegen het thuis spelende PCP. Vooral de links en rechts voorwaartsen van PCP bezorgde Ralph Mertens en Stefan Mertens een lastige 1e helft. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Achtmaal wat meer in de wedstrijd. Achtmaal dat 1 op 1 achterin speelde gaf in de beginfase vrij weinig weg. Martijn Kuijstermans die iets voor de verdediging speelde deed dit met verve. Toch was het PCP dat voorkwam: een corner werd kortgenomen de bal werd voorgezet maar zonder dat iemand de bal aanraakte lag de bal achter Roy Nouws: 1-0. Achtmaal voelde dat er zeker wat te halen viel bij de Brabantparkers. Achtmaal voetbalde tegen 12 man want telkens als de bal over de middenlijn kwam stond assistent scheidsrechter met zijn vlaggetje te wapperen. Zo was er een discutabel moment waar Achtmaal een oor aangenaaid werd, Sven Elst die op eigen helft werd weggestuurd werd onterecht teruggevlagd. Een corner van Gertjan van Nispen kwam terecht bij Martijn Kuijstermans die handig de keeper verschalkte in de korte hoek, ware het niet dat de leidsman van dienst een overtreding zag in de actie van Martijn Kuijstermans. Toch ging Achtmaal met een gelijkspel de rust in. Een uittrap van Roy Nouws kwam met enig geluk terecht bij Michel Sprenkels die vrij op de goal af kon gaan, oog in oog met de keeper maakte hij geen fout en schoot feilloos de verdiende 1-1 binnen.

Achtmaal dat fantastisch uit de kleedkamer kwam. Met een hoog baltempo had PCP werkelijk niets meer te vertellen en zo was het de ijverige Sven Elst die in een scrimmage als winnaar uit de strijd kwam, hij kon de voorzet van Michel Sprenkels binnen tikken:1-2!  Niet veel later was het man of the match Michel Sprenkels die de wedstrijd in het slot gooide. Een lange bal van de goedspelende Michael van Aert kwam terecht bij Michel Sprenkels die oog in oog met de goalie van PCP geen fout maakte en simpel de 1-3 binnenschieten. Niet veel later bracht Roy Nouws, Ralph Mertens in de problemen door uit te komen en vervolgens niet in te grijpen maar door goed werk van Ralph Mertens kwam hier geen doelpunt uit. Ook Stefan Mertens had in de 2e helft zijn zaakjes goed op orde, zijn directe tegenstander kwam er niet meer aan te pas. Daarna een hoop tumult waar Sven Elst alleen op de keeper afging kwam de man met de handschoenen aan als winnaar uit de strijd ware het niet dat de ingevallen Joep Mensen goed stond op te letten en de bal makkelijk mee nam en hij wist Michel Sprenkels met een mooie voorzet te bereiken die geen fout maakte voor het lege doel en zo de 1-4 binnenknikte. In de slotfase was het PCP dat uit een corner nog wel de 2-4 tegen de touwen wist te werken.

Al met al een prima wedstrijd van Achtmaal zijde. Sven Elst maakte zijn eerste doelpunt van het seizoen waar er ongetwijfeld nog velen zullen volgen voor hem. Volgende week zal DEVO het nieuwe slachtoffer van Achtmaal zijn, mis het niet!