Achtmaal repareert 1e helft door te domineren in de 2e helft

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

10 november 2013 14:30

Commandeur, C.Th.

Achtmaal repareert 1e helft door te domineren in de 2e helft.

Op zondag 10 november mocht Achtmaal aantreden tegen DEVO uit Boschenhoofd. Het hoofdveld ligt pal naast ‘airport’ Seppe. Hoofdtrainer Maickel Sebrechts reisde met knikkende knieen af naar DEVO waar de vliegtuigen hem om de oren vlogen, deze vliegende kisten waren hem eerder deze week nog bijna fataal geworden door zijn ‘bedrijfsongevalletje’ maar dat geheel terzijde. Maar de angst van de trainer was overgeslagen op de selectie van Achtmaal dat een zéér zwakke eerste helft op de mat legde en het blij mocht zijn dat het niet afgeslacht werd door DEVO.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Chiel – Ralph; Niek E – Martijn – Michael – Lars – Joep; Michel – Niek v O.

Achtmaal dat zeer zwak startte in deze belangrijke wedstrijd heeft werkelijk alle hoeken van het veld gezien. DEVO wist wel raad met dit onthutsend slechte Achtmaal want al na 1 minuut kwam de nummer 10 van DEVO vrij voor Roy Nouws maar zijn tikkie breed was te hard voor de linksbuiten en zo was Achtmaal al gelijk wakker. Toch werden letterlijk alle duels verloren aan Achtmaal zijde het duurde dan ook niet lang voor dat de bal voor het eerst achter doelman Roy Nouws lag. Uit een lastige hoek wist de rechtsbuiten via de binnenkant van de paal de lange hoek te vinden: 1-0.  Achtmaal dat zichtbaar veel moeite had met het lopende middenveld van DEVO kwam ook op een 2-0 achterstand, de nummer 10 van DEVO had geleerd van zijn te harde tikkie breed 20 minuten daarvoor want nu deed hij het met succes en stelde hij de rechtsbuiten in gelegenheid zijn 2e van de middag te maken. Daarna was het Niek Elst die voor het eerst de trekker overhaalde maar zijn schot was een gemakkelijke prooi voor de keeper die later in de wedstrijd een hoofdrol op eiste. Daarna mocht Achtmaal in haar handjes knijpen want de rechtsbuiten was iedereen te snel af en wist met een zeer fraaie lob Roy Nouws te verschalken maar de bal kwam terecht op het aluminium. Daarna was het goalgetter Michel Sprenkels die eigenhandig Achtmaal terug in de wedstrijd hielp door een foute uittrap van de keeper te onderscheppen en zo makkelijk de 2-1 binnen te schieten! Net voor rust kreeg Achtmaal toch een tik te verwerken, Ralph Mertens werd simpel uitgespeeld op de achterlijn de voorzet die volgde werd simpel binnengetikt en zo was het 3-1 en had de rechtsbuiten zijn hattrick te pakken.

Na rust kwam een zeer gedreven Achtmaal het veld op dat voor elke meter vocht. Achtmaal dat zeer sterk startte had de regie in handen. Zo had Achtmaal al snel kans op de 3-2 maar deze kans werd om zeep geholpen. Daarna was het wéér de keeper van DEVO die een slechte spelhervatting had en zo stelde hij aanvoerder Lars Kools in staat om de trekker over te halen zijn schot werd van richting veranderd en via de handen van de keeper lag hij in het netje:3-2! Achtmaal rook bloed, en ging opzoek naar de gelijkmaker. Het kwam goed weg nadat de nummer 10 plotseling voor Roy Nouws opdook en de bal voor het inschieten had maar de bal was een prooi voor de laatstgenoemde. Met het inbrengen van Jeroen Elst voor A-junior Niek van Ooijen die kan terugkijken op een zeer sterke partij kwam er meer leven in de brouwerij. Een vrije trap van de ingevallen Gertjan van Nispen werd niet op waarde geschat door Ralph Mertens die de bal voor het inkoppen had maar door twijfeling ging deze kans in rook op. Het was Jeroen Elst die het in grootte getalen toegestroomde Achtmaal publiek liet juichen door een voorzet van Gertjan van Nispen op waarde te schatten en hem onberispelijk binnen te schieten. De laatste kans van de wedstrijd was voor DEVO een vrije trap zeilde voorlangs de goal van Roy Nouws.

Zo kan Achtmaal terugkijken op een zéér goede 2e helft en op een zéér slechte 1e helft.

Het is jammer dat de 3e helft niet meetelt in het score verloop want deze helft heeft Achtmaal dik gewonnen, het bleef nog lang onrustig in de DEVO kantine getuige dit mooie beeldmateriaal:

Tot volgende week!