Achtmaal kansloos onderuit

1 december 2013 14:30

Bhola, C.

Achtmaal kansloos onderuit.

Een inspiratieloos Achtmaal is de grootste verliezer van speelronde 10, het ziet de concurrenten een gat slaan van maarliefst 6 punten. De wedstrijd na het teerfeest levert Achtmaal geen punten op en verliest iet wat geflatteerd van De Schutters: 3-0.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Maurice – Chiel – Stephan – Ralph; Gertjan – Michael – Lars – Joep; Michel – Niek. Het trad aan zonder sterkhouder Martijn Kuijstermans die ziek was.

Het spelbeeld in de eerste helft was duidelijk: Achtmaal had verreweg het meeste balbezit en De Schutters leunde ver achter over. Achtmaal dat naar hartenlust kon opbouwen begon vrij aardig, maar al gauw zakte het tempo in en hielden De Schutters het achterin dicht. De eerste doelpoging was van Michel Sprenkels die uit de draai in de handen schoot van De Schutters goalie. Niet veel later was het De Schutters die bijna op 1-0 kwamen, het schot in de korte hoek werd gepakt door Roy Nouws. Laatstgenoemde moest voor rust nog 2 x handelend optreden om De Schutters het scoren te beletten. Verder is er vrij weinig gebeurd op het glibberige veld van De Schutters.

Na rust hetzelfde spelbeeld Achtmaal dat de bal had maar er geen nuttige dingen meedeed. En toch waren het De Schutters die het eerste doelpunt maakte. In het centrum werd er geen duel aangegaan en zo was het de aanvoerder van De Schutters die alleen op Roy Nouws kon afgaan en simpel de 1-0 kon scoren.  Daarna was het aanvoerder Lars Kools die zijn ploeg een slechte dienst bewees door een vrije trap in de voeten van zijn tegenstander te schuiven en zo was er weer een een op een situatie, de nummer 10 wist hier wel raad mee en zo was de 2-0 een feit. Het zag er niet naar uit dat Achtmaal nog een doelpunt ging maken en zo was het weer de nummer 10 die zijn 2e van middag mocht maken: 3-0.

Twee weken geleden nog titelkandidaat VCW van de mat spelen en nu gewoon kansloos verliezen van De Schutters wat met alle respect een matige ploeg heeft. Snapt u het nog?