Persoonlijke fouten doen Achtmaal de das om

PCP 1 (zon)

23 maart 2014 14:30

Groeninge, P. van

Persoonlijke fouten door Achtmaal de das om.

Met een sterk gewijzigd team heeft Achtmaal zich zeer eenvoudig te kijken laten zetten door PCP, persoonlijke fouten achterin deden Achtmaal zondag de das om, met een 0-3 uitslag zakt Achtmaal naar de kelder van 5e klasse B

Achtmaal dat van start ging in de volgende opstelling: Roy; Rene – Chiel – Niek – Ralph; Stefan – Lars – Alex – Maurice; Nick – Sven.

Al na een minuut had Achtmaal op een 0-1 achterstand kunnen staan door een miscommunicatie tussen Lars Kools en Chiel van Nispen kwam de PCP aanvaller die de middag van zijn leven beleefde vrij voor Roy Nouws, maar hij kon de inzet met zijn voet keren. Amper 3 minuten later lag de bal wel in de goal. René Dictus verloor de bal op het middenveld. De geheel vrijstaande PCP kreeg van Niek Elst alle ruimte om uit te halen, zijn schot werd dusdanig van richting veranderd en vloog recht in de kruising: 0-1. Wel moet gezegd worden dat Achtmaal had betere van het spel had en soms goed combineerde. Stefan Mertens die vrij werd gelaten werd niet vaak benut, waar dit wel had moeten gebeuren. A-junior Nick Jongenelen was vaak dreigend met zijn snelheid maar als hij door de verdediging prikte was het de PCP doelman die erger voorkwam. Waar er een doelpunt van Achtmaal in de lucht hing, was het PCP die wel scoorde. Chiel van Nispen verloor kinderlijk eenvoudig de bal en zo was het een koudkunstje voor de 2 PCP aanvallers om Roy Nouws uit te spelen en de 0-2 in de goal te schuiven. Nog voor rust kon Actmaal iets terug doen. Nick Jongenelen wist een lange bal te verlengen tot Sven Elst maar zijn poging oog en oog met de PCP doelman eindige hoog over.

Net na rust was het Alex Luca die bijna de spanning terugbracht in de wedstrijd zijn afstandschot trof de lat en stuiterde niet in de goal maar er uit. Achtmaal dat de gehele 2e helft de bal heeft gehad heeft daarna geen één noemenswaardige kans gecreëerd. Stof tot nadenken was dat de A-junioren: Niek van Ooijen, Niels Dictus en Nick Jongenelen misschien boven de rest uitstaken. Net voor tijd werd het ook nog 0-3.

Een ziek, zwak en misselijk Achtmaal.

Volgende wedstrijd mag er weer thuis aangetreden worden, ditmaal tegen DEVO.

De wedstrijdbal was ditmaal van: Toon van Dijck.