zondag 19-10 blijft puntloos voor onze dames

Achtmaal VR2 (zon)

Vrouwen zondag, VR2, 5e klasse 853

19 oktober 2014 10:45

Zondagochtend was iedereen er weer klaar voor, om kwart over 9 stonden we klaar bij de kantine, om daarna te vertrekken richting Moerdijk. Daar wachtte TPO op ons om een potje te ballen.

Uiteraard wilde hun niet anders dan ons, de 3 puntjes binnen halen. De scheids floot het startsignaal om 10.45uur. Daar begonnen we, eerste 10 minuten was Achtmaal zeer scherp en was het spel van hun, met mooie combinaties. Aangezien wij veel "halve spelers" hadden, werd er door de wedstrijd heen veel gewisseld. Na de eerste 10 minuten van de eerste helft, nam TPO ons spel over en werden we weggespeeld, eigenlijk al in de 14e minuut.

We kregen een corner tegen, en daar zat ie de 1-0 tegen. Door dat doelpunt veranderde heel de wedstrijd, we waren niet slecht en onze wilskracht was er zeker. Maar soms heb je van die dagen dat niets wil lukken, deze Zondag was er zo een. Iedere bal die geschoten werd kwam net verkeerd, dat klinkt niet echt positief, maar ik denk dat de spelers op het veld het kunnen beamen. Het eindsignaal van de 1e helft klonk, en we gingen met 1-0 achterstand de kleedkamer in.

In de kleedkamer een flinke peptalk gekregen van onze coach, iedereen was er ook van overtuigd dat het toch zeker moest lukken om te winnen, of om zeker een gelijkspel binnen te halen. Met deze positieve instelling begonnen we dan ook aan de 2e helft. Helaas mocht onze positiviteit niet baten en in de 51e minuut, ging de bal aan de verkeerde kant in het doel. 2-0 voor TPO. Maar we hadden nog hoop, daarom ging de 2e helft ook een stuk beter dan de eerste. Onze combinaties gingen vlekkeloos. Dat werd dan ook beloond in de 79e minuut door Birgit Michielsen die de bal mooi tussen de twee paaltjes van de tegenstander in het net weet te plaatsen. YES! Misschien gaat het dan toch lukken, 11 minuten is nog lang in een voetbalwedstrijd. Achtmaal heeft dan ook geknokt om er 2-2 van te maken, helaas toen de laatste minuten naderde en het eindsignaal klonk. Was het over. Onze positieve instelling heeft niet geholpen om de wedstrijd te winnen. Heel jammer. Maar volgende keer als ze naar ons komen gaan we het zeker weer proberen. Dan laten we de puntjes in Achtmaal. Aanstaande Zondag zijn we vrij met dames 2. Internos heeft een baaldag aangevraagd, mooie gelegenheid om ook met de van Oers loop mee te doen.