Achtmaal houdt aansluiting

1 maart 2015 14:30

Ramcharan, H.

Achtmaal houdt aansluiting

Achtmaal heeft de uitwedstrijd tegen De Schutters zeer overtuigend gewonnen. In FIFA termen kan achteraf gezegd worden dat Achtmaal een ‘Jantje’ heeft gegeven aan De Schutters. Grote man aan Achtmaal zijde was Niek Elst.

Dit seizoen zijn er al menig memorabele uitspraken geweest. En afgelopen zondag is daar weer een nieuwe aan toegevoegd. Trainer John van Aert nam eerst de volgende woorden in de mond: ‘ AI talluk toe you ‘ & ‘ Efvellende ball ‘. Nu was het Rick Jacobs die daar nog is vrolijk mee doorging en de volgende wijze woorden uitsprak: ‘ Die auto staat in het midden van de kant ‘.

Zonder de geblesseerde Chiel van Nispen en Roy Frijters trad Achtmaal aan op een veld dat nog meer heuvels had dan heel Oostenrijk. Achtmaal had een overwicht in de beginfase en had geen problemen met De Schutters. De toon werd echter gezet toen Joep Mensen 2 man voorbij ging en werkelijk getorpedeerd werd door een speler van De Schutters. De vrije trap liep echter op niets uit. De Schutters bleef echter gevaarlijk in de tegenstoot maar op een lage voorzet was Ralph Mertens attent en voorkwam erger. Toch was de eerste echt grote kans voor Achtmaal, een indirecte vrije trap werd door Alexandru Luca net naast geschoten. De sterk spelende Rick Jacobs had de spits de gehele wedstrijd in het midden van de kant van zijn zak zitten. In de 30e minuut was het Martijn Kuijstermans die ruimte zag om op te stomen maar een station verder werd de bal verspeeld. Net voor rust was het dan toch raak! Een snelle spelhervatting van Achtmaal kwam terecht bij Johnny Kustermans die eerste de keeper vond op zijn weg maar de rebound was wel aan hem besteed: 0-1!

Achtmaal moest na rust tegen de harde wind op spelen en dit was het teken voor de Schutters om letterlijk elke bal naar voren te pompen. Zo werd een afgeslagen corner op goal geschoten, waar er minstens 2 spelers van de Schutters hinderlijk buitenspel stonden floot de scheidsrechter echter niet maar Roy Nouws wist redding te brengen met zijn voet. Niet veel later was het Niek Elst die de wedstrijd op slot gooide. Een vrije trap van Joep Mensen kwam via een scrimmage voor de voeten van Niek Elst die van dichtbij binnenschoot: 0-2. De wedstrijd was gespeeld en via een messcherpe counter kwam de 0-3 op het ontbrekende scorebord. Michael van Aert pikte een corner van de Schutters op en met een echte ‘Pirlo pass’ zette hij Niek Elst alleen voor de goalie die hem met een lobje verschalkte: 0-3.

Voor dat ik afsluit wil ik graag nog een de aandacht voor A-jeugdspeler Niels Dictus. Hij attendeerde mij erop om zijn actie nog even te vermelden omdat anders de A-jeugd hem niet geloofd . Hij kapte op de achterlijn zijn directe tegenstander uit.

Volgende week zijn we te gast bij VV Raamsdonk en daar heeft Achtmaal nog wel iets tegen goed te maken. Er zal een bus rijden. Hoe laat de bus uit Achtmaal vertrekt? Hou de site / facebook in de gaten!