Koploper steelt de punten van Achtmaal

29 maart 2015 14:30

Glerum, E.J.

Koploper steelt de punten van Achtmaal

Op het perfect bespeelbare kunstgras heeft Achtmaal zich laten beroven van de 3 punten. Waar het op de openingsfase na de betere ploeg was, kwam de aansluitingstreffer van Ralph Mertens te laat.

De openingsfase was duidelijk voor SC Welberg. Met veel positiewisselingen voor in wist Achtmaal geen raad met het tempo dat de gastheren hanteerde het kreeg daarom ook al snel haar eerste kans. Een vlot lopende aanval werd snel verplaats van kant naar kant en geheel vrijstaand schoot de aanvaller op de vingertoppen van Roy Nouws. Naar een kwartier ging de storm van SC Welberg liggen en wist Achtmaal de bal aardig rond te tikken zonder echte grote kansen te noteren. In de 25e minuut was Roy Frijters belangrijk door een steekbal te onderscheppen en zo het gevaar weg te nemen. Niet veel later kreeg Achtmaal een grote kans. Johnny Kustermans kwam een teenlengte te kort om de vrije trap van Joep Mensen binnen te tikken. Nog geen minuut later werd het doel van Achtmaal onder vuur genomen van ruim 25 meter, het schot scheerde net langs.

Waar Achtmaal zo langzamerhand patent lijkt te krijgen op scheidsrechtelijke dwalingen overkwam het de ploeg van John van Aert weer. In de 48e minuut schoot een SC Welberg geheel vrijstaand hoog over en waar hij bij het schieten uitgleed kreeg hij plotseling een penalty, Niek Elst werd als schuldige aangewezen omdat hij er als dichtste bij in de buurt stond. Dit cadeautje van de leidsman werd echter hoog over het doel van Achtmaal geschoten. De defensie van Achtmaal had het onder controle tot de 65e minuut. Een lange bal werd niet goed beoordeeld door de defensie van de groenen en zo was het een simpel kunstje om de bal oog in oog met Roy Nouws binnen te schieten: 1-0. Direct hierna kreeg Chiel van Nispen zijn 2e gele kaart en kon hij vertrekken. Of dit nog niet genoeg was kreeg Achtmaal nog een klap te verwerken waar de spits knap wegdraaide en de bal in de haak krulde: 2-0. De wedstrijd leek gespeeld maar Achtmaal bleef voetballen en zo kreeg Alex Luca een grote kans op de 2-1 te maken maar hij mikte naast. In de 87e minuut was het Ralph Mertens die knap een corner binnenknikte. Achtmaal stuurde vrijwel alle manschappen naar voren en dit resulteerde in de grootste kans van de wedstrijd. Stefan Mertens werd vrij gespeeld, zijn schot ging echter recht op de keeper, de rebound was voor de sterk ingevallen Martijn Kuijstermans maar hij raakte de bovenkant van de lat.

De uitspraak van de dag mag er weer zijn. John van Aert zei de volgende mooie woorden:’ Alex you understand? Sunday we don’t play because it’s PEESEN.