Achtmaal B1 doorstaat haar eerste proef niet

Achtmaal JO17-1

B-junioren, B1, Groep 10 12

29 augustus 2015 14:30

Al een paar weken is de B1 in volle gang om zich klaar te maken voor de start van het nieuwe voetbalseizoen. De eerste proef om te zien waar ze  staan zijn de bekerwedstrijden. In de eerste wedstrijd is de B1 direct met 2 voeten aan de grond gezet door VVR. Bij onze noorderburen werd er met maar liefst 6-1 verloren.

Achtmaal begon in de volgende opstelling aan de wedstrijd:
K: Ray
V: Jesse, Jan, Bjarne (40’ / Sander), Lars
M: Niels, Nick, Yorbe, Axel
A: Erik, Dennis (65’ / Luuk)

W: Sander (40’ / Bjarne), Luuk (65’ / Dennis)

Waar Achtmaal beter aan de wedstrijd begon was het VVR die na 1 kans meteen raak wist te schieten. Het bleek dat, hoewel Achtmaal voetballend beter was, VVR heer en meester was in de omschakeling. De defensie van Achtmaal wist hier maar geen vat op te krijgen. Na nog 3 uitgespeelde kansen wist Achtmaal nog niet te scoren door knap vlieg en duikwerk van de Rijsbergse keeper. VVR had een hoger rendement door uit 4 kansen nog 2 doelpunten te maken. Bij rust keek Achtmaal tegen een 3-0 achterstand aan. Nog 40 minuten om dit goed te maken!

Echter bleef in de 2e helft het wedstrijdbeeld hetzelfde. Achtmaal was voetballend beter, maar in de omschakeling was VVR een genadeloze killer. Hierdoor stond Achtmaal al snel 6-0 achter en kon Achtmaal niet meer uitdelen dan speldenprikjes. Gelukkig wist Erik met een droog maar hard schot de keeper van VVR te verassen en was Achtmaal van de 0 af.

Nog genoeg werk aan de winkel voor de Achtmaalse zijde voor de volgende wedstrijd. Op 9 september staat in een thuiswedstrijd Beek Vooruit B5 op het programma!