Achtmaal begint met één punt

Lepelstr. Boys 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse A

13 september 2015 14:30

Zuykerbuyk, W.

Achtmaal begint met gelijkspel

De seizoensopener voor Achtmaal is niet naar wens verlopen. Waar er een perfecte voorbereiding is afgeleverd, was het niveau vandaag zwaar ondermaats.

Met de voorbereidingswedstrijden in het achterhoofd trad Achtmaal met het volste vertrouwen vandaag aan tegen Lepelstraatse Boys. Dat het echter een zware middag ging krijgen werd al snel duidelijk. Er werd vrijwel nauwelijks gevoetbald en het was een rommelige beginfase. De eerste kans was dan ook voor Lepelstraatse Boys. De spits werd weggestuurd en schoot simpel binnen, de treffer werd echter afgekeurd door de opgeroepen scheidsrechter die prima leiding gaf. Toch kantelde de wedstrijd in het voordeel van Achtmaal. Een crospass van Joep Mensen kwam terecht bij Stijn Antens die knap controleerde zijn voorzet was echter net iets te hoog om de instormende Michael van Aert te bedienen. Niet veel later kwam Achtmaal goed weg een corner werd bij de 2e paal op de lat gekopt en zo bleef de 0-0 op het scorebord staan. Maar niet voor lang. Een voorzet van Alex Luca werd op waarde geschat door Stijn Antens die bij de 2e paal de bal binnentikte: 1-0! Nog voor rust was het weer Alex Luca die gevaarlijk was alleen zijn inzet verdween op de Lepelstraatse goalie.

Net of Achtmaal nog stond te slapen was het direct na de thee pauze weer 1-1. De bonkige spits van Lepelstraatse Boys wist vanaf de 16 meter geheel vrijstaand de bal over Roy Nouws te koppen. Een domper voor Achtmaal waar ze eigenlijk de gehele 2e helft niet meer overheen zijn gekomen. Er werd constant de lange bal gehanteerd door beide ploegen en zo daalde het spelniveau ver naar beneden. Achtmaal mocht echter in de handjes knijpen dat de een speler van Lepelstraatse Boys geheel vrijstaand naast knikte. Achtmaal kwam echter niet verder dan speldenprikjes van afstand.

Wedstrijdbalsponsor: Toon van Dijck