Achtmaal met speels gemak langs Rimboe

Rimboe 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse A

27 september 2015 14:30

Roks, L.P.

Achtmaal wint met speels gemak

Een lekker zonnetje, een perfecte mat. Het waren perfecte omstandigheden om de 3 punten in Achtmaal te houden. Dit lukte, en hoe! een 4-0 overwinning brengt Achtmaal op de 3e plaats.

De beginfase was voor Achtmaal dat probeerde met goed positiespel er door heen te komen. Dit lukte bij vlagen maar zonder echt noemenswaardige kansen te creëren. De eerste echte kans was echter voor Rimboe. Een scherp aangesneden corner werd maar net over gekopt. Niet veel later was er een kans voor Achtmaal te noteren, een levensgrote. Een corner van Stijn Antens schoot door waar aanvoerder Lars Kools hem niet verwachtte en zo de bal van dichtbij niet in de goal kreeg. De wedstrijd speelde zich voornamelijk op de helft van Rimboe af en het was dan ook wachten op de goal van Achtmaal, die kwam in de 41e minuut. Alex Luca was zijn tegenstander weer is te slim af, hij werd echter op harde wijze getorpedeerd. De vrije trap die overbleef werd echter perfect binnengeschoten door wie anders dan Alex Luca: 1-0!

Na rust gingen alle remmen los bij Achtmaal. Rimboe dat van de kastje naar de muur werd gestuurd had werkelijk niets te vertellen deze middag. Achtmaal gooide de wedstrijd dan ook snel op slot. Jacky Mertens werd goed weggestuurd door het Achtmaalse middenveld dat oppermachtig was. Oog in oog met de keeper bleef hij uiterst kalm en zette de 2-0 op het scorebord. Als of dit niet genoeg was, was het de sterk ingevallen Chiel van Nispen die naar een goede Achtmaalse combinatie de 3-0 scoorde! Niet veel later veerde het Achtmaalse publiek weer op een Achtmaalse corner ging richting de goed spelende Martijn Kuijstermans die met een halve omhaal het doel op een haar na mistte. Een paar minuten later liet Achtmaal zien hoe goed het kan voetballen, een aanval over 6 schijven kwam terecht bij Jesper Jochems die van dichtbij hard raak schoot: 4-0!

Alex Luca had de woorden van trainer John van Aert goed in zijn oren geknoopt. Hij kreeg het volgende te horen donderdag op de training:' Alex now you have not to score, but sunday wel'.