Achtmaal pakt 2e plaats

1 november 2015 14:30

Kort, G.G.A.J. de

Achtmaal pakt 2e plaats.

Achtmaal doet zeer goede zaken in 5a. Het verslaat nummer 2 Nieuw Borgvliet waardoor Achtmaal stuivertje wisselt met de ploeg uit Bergen op Zoom. Doelpunten kwamen van de ijzersterke Jacky Mertens en Alex Luca.

Dat de belangen duidelijk waren bij beide ploegen was zichtbaar. Beide ploegen gunde elkaar geen centimeter, maar toch was het Achtmaal dat steeds meer overwicht creëerde. Nieuw Borgvliet probeerde vaak de pijlsnelle aanvaller te bereiken, maar Niek Elst speelde weer een dijk van een wedstrijd en haalde zo de angel uit het Nieuw Borgvlietse spel. De eerste kans was echter voor Nieuw Borgvliet, plots kwam er een speler vrij voor het Achtmaalse doel maar de inzet ging naast. Hierna was het Achtmaal dat de klok sloeg. Het probeerde met het vertrouwde positiespel kansen te creëren. Dat lukte, Alex Luca werd weggestuurd maar zijn inzet eindigde naast. In de 30e minuut was het raak. Een steekbal van het Achtmaalse middenveld ging richting Jacky Mertens, die tussen 2 verdedigers zeer kalm bleef en punterde op het laatste moment binnen: 1-0! Achtmaal verzuimde om nog voor rust de wedstrijd in het slot te gooien, zo schoten Michael van Aert en Alex Luca net naast.

Achtmaal begon sterk aan de 2e helft, het kreeg in de 55e minuut 3 kansen in één minuut. Niek van Oijen miste van dichtbij, de rebound van Alex Luca raakte de keeper en de rebound die hier weer op volgde werd op de lat geschoten door Niek van Oijen. De 2-0 hing in de lucht en Achtmaal beloonde zichzelf in de 63e minuut. Stijn Antens werd weggestuurd, hij had een prima individuele actie waar hij zijn man mee het bos instuurde. De voorzet was perfect op maat voor zijn collega aanvaller Alex Luca die simpel binnenkopte: 2-0! De wedstrijd was gespeeld, want zoals heel het seizoen speelde de Achtmaalse defensie wederom een puike partij en kwam het geen moment in de problemen.

Een prima overwinning met goed veldspel. Achtmaal moet zich echter sneller en meer gaan belonen. Komende zondag wordt Sluis verwelkomd op het sportpark aan De Buntweg. Direct na afloop van deze wedstrijd zal het Oktoberfest met Hansie Hansie los barsten, tot dan!

John van Aert zou zeggen:´ First you watch, than you see it´.