Achtmaal doet goede zaken

21 februari 2016 14:30

Thobokholt, W.

Achtmaal doet goede zaken

Achtmaal heef goede zaken gedaan, directe concurrenten verloren en het wist zelf te winnen van FC Moerstraten. Doelpunten kwamen van Jacky Mertens 2x en Stijn Antens.

Achtmaal startte sterk aan de wedstrijd. En zo kreeg het ook de vroege voorsprong die het wou. Al in de 3e minuut was het raak. Niek van Oijen werd gevaarlijk in de vijandelijke 16 en hij wist de bal bij Jacky Mertens te krijgen die wel raad wist met dit buitenkansje en de bal in het lege doel wist te schuiven: 1-0. Achtmaal bleef Moerstraten onder druk zetten en kon de wedstrijd al in de 7e minuut op slot gooien maar de inzet van Nick Jongenelen eindigde op de paal, waar het misschien beter was om de instormende Michael van Aert te bedienen. Moerstraten is de eerste helft geen een keer in de buurt geweest van het Achtmaalse doel. Achtmaal bleef kansen creëren zo was een vrije trap van Michael van Aert gevaarlijk, maar de inzet van sterk spelende Niek Elst ging net naast. Net voor rust was Achtmaal weer gevaarlijk een mooie steekbal van Niek van Oijen kwam terecht bij Jesper Jochems die zijn inzet via een Moerstaten verdediger net naast zag eindigen.

Na rust was het spelniveau minder. Moerstraten bleef geloven en was meer op de helft van Achtmaal te vinden. Het was Nick Jongenelen die Moerstraten de genadeklap uit kon delen maar zijn werd gekeerd door de goalie. Niet veel later was het weer Nick Jongenelen die gevaarlijk werd maar weer was het de Moerstraten goalie die als winnaar uit de strijd kwam. In de 65e minuut gooide Achtmaal de wedstrijd op slot. Een voorzet van Nick Jongenelen kwam terecht bij Michael van Aert die echter onreglementair gestuit werd, met als gevolg een penalty. Jacky Mertens wist daar wel raad mee: 2-0. Moerstraten werd echter gevaarlijker. Zo kreeg het een vrije trap die op de vingertoppen van Roy Nouws eindigde. Niet veel later was het hectisch voor het Achtmaalse doel. Zo wisten Mark van Oijen, Lars Kools en Roy Nouws de bal allemaal dusdanig te toucheren dat Moerstraten de bal niet over de doellijn kreeg. In de 85e minuut waren het de invallers die de 3-0 voor hun rekening namen. Alex Luca had een perfect voorzet in huis en het was Stijn Antens die de bal prima binnenschoot: 3-0.

Zondag 6 maart, een datum om in de agenda te noteren. De wedstrijd uit tegen Groede kan bestempeld worden als de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Groede-Achtmaal, de winnaar van dit duel ligt op ´pole-position´ voor het kampioenschap. De selectie van VV Achtmaal hoopt op veel steun in het uitduel, er zal een bus rijden waar plaats is voor supporters. Twijfel niet en steun de plaatselijke VVA.

De tijden komen op de site te staan!