Achtmaal verliest derby

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

10 september 2016 18:30

Peters, R.J.M.

Achtmaal weet haar eerste wedstrijd niet te winnen. Een afstandsschot in de 87e minuut deed Achtmaal de das om. Toch kan de ploeg van John van Aert tevreden zijn. Het deed zeker niet onder voor Schijf, een gelijkspel hadden beide ploegen tevreden gestemd.

Achtmaal begon wat onwennig aan de wedstrijd. Het tempo lag hoog in de beginfase. Schijf dat veel al de lange bal gebruikte was in de beginfase iets sterker. Toch had Achtmaal tot de 20e minuut constant een vrije man op het middenveld. De eerste echte kans was voor Schijf, uit een corner kopte ze rakelings naast. Achtmaal was gewaarschuwd. Niet veel later kreeg Achtmaal haar eerste mogelijkheid. Alex Luca kapte goed naar binnen zijn schot was echter te slap ware het niet dat de Schijfse goalie alle zeilen bij moest zetten om de bal die over hem heen was gestuiterd nog voor de lijn tegen te houden. In de 35e minuut kreeg Schijf de kans op de openingstreffer via de kluts viel de bal voor de voeten van de spits die van dichtbij naast mikte. Nog geen 5 minuten later was het weer de spits van Schijf die een voorzet bij de 2e paal binnen knikte, ware het niet dat hij in buitenspel positie stond.

Na rust was Achtmaal zeker in de beginfase sterker. Maar in de 55e minuut was het raak voor Schijf. Een schot van rand 16 werd met uiterste precisie in de kruising gekruld: 0-1. Een domper voor Achtmaal. Maar Achtmaal liet de kopjes niet hangen. Het bleef voetballen en het middenveld zette de voorwaartsen vaak aan het werk. Dit resulteerde in een voorzet van de rechterkant. De verdediger van Schijf liep zijn eigen goalie in de weg en hier profiteerde de mee geslopen Niek van Oijen van om de bal simpel binnen te tikken: 1-1. Achtmaal kreeg daarna nog meer mogelijkheden via Jacky Mertens die een puike wedstrijd speelde maar zijn inzet eindigde naast. In de 87e minuut was het raak, maar niet voor Achtmaal. Achtmaal kreeg een ingooi op 30 meter van de goal. De Schijfse middenvelder onderschepte de bal en met een dropkick wist hij de bal precies over Roy Nouws te krijgen: 1-2.