Achtmaal verliest nipt van RBC

RBC 1 (zon)

25 september 2016 14:30

Tunders, G.M.J.

Een prachtig affiche. De ‘Stadionclub’ was te gast op het sportpark aan de Buntweg. De allereerste wedstrijd tussen Achtmaal-RBC. De gasten uit Roosendaal hadden een taaie middag, de ploeg van John van Aert capituleerde pas in de 87e minuut.

De beginfase was voor de gastheren uit Achtmaal. RBC trok massaal terug in op eigen helft en liet Achtmaal het spel maken. Omdat RBC compact stond kwam Achtmaal er voetballend niet doorheen. Maar na 15 minuten veranderde het spelbeeld, RBC zette Achtmaal onder druk en dat leverde meteen de eerste kans op. Een afstandsschot spatte via de vingertoppen van Roy Nouws uiteen op de lat. Achtmaal was gewaarschuwd. Achtmaal kwam maar moeilijk onder de druk van RBC uit. Als Achtmaal de bal had, was het die ook weer razendsnel kwijt. Bjarne Gommers speelde een puike partij en was de rechtsbuiten vaak de baas, toch kwam de aanvaller in de eerste helft tot een gevaarlijk schot vanaf de 16 meter maar Roy Nouws had daar een passend antwoord op. Chiel van Nispen had net voor rust een perfecte pass in huis op de gevaarlijkste Achtmaal aanvaller Nick Jongenelen, maar laatstgenoemde werd discutabel afgefloten wegens vermeend buitenspel.

Na rust hetzelfde spelbeeld, RBC dat Achtmaal vol onder druk wist te houden. De ploeg van John van Aert had het vooral het eerste kwartier moeilijk en het verzet stond op breken. Maar de kansen werden door RBC niet benut. Na dat de Roosendaalse storm ging liggen, kroop Achtmaal wat meer uit haar schulp. Maar vaak was de eindpass van Achtmaal onzorgvuldig. RBC ging met steeds meer druk vooruit spelen,  maar Achtmaal hield stand. Was het schot op goal dan was er elke keer weer een been van een Achtmaal speler die de bal wist te blokken. Plots dook de RBC spits op voor Roy Nouws maar via laatsgenoemde en Roy Frijters ging de bal over de achterlijn. Een stunt was nu wel heel dichtbij,  maar toch maakte  RBC in de 87e minuut haar verdiende doelpunt. Een bal over de Achtmaalse defensie kwam bij de RBC spits terecht die de bal simpel langs de uitkomende Roy Nouws schoot: 0-1.