Achtmaal sluit aan in de top 5

ODIO 1 (zon)

30 oktober 2016 14:30

Aartsen, B.

Achtmaal staat naar de overwinning op ODIO gedeeld 4e. Een prestatie van jewelste! Afgelopen zondag speelde het echter de zwakste wedstrijd van de competitie. Er werd echter wel gewonnen. Hekkensluiter ODIO werd met 1-2 verslagen.

Achtmaal begon slap aan de wedstrijd. Het verloor alle tweede ballen op het middenveld en was totaal niet bij de les. Het was echter de onmacht van ODIO dat Achtmaal niet in de problemen kwam in de slotfase. Maar plots stond er toch de 0-1 op het scorebord. Het was schrijnend hoe dit doelpunt tot stand kwam. Een goede pass van aanvoerder Lars Koolskwam terecht bij Alex Luca die zijn man voorbij snelde en de bal voor gooide, achterin bij ODIO was er grootste paniek. De  centrale verdediger schoot de bal tegen de andere centrale verdediger en de bal lag in het netje: 0-1. Achtmaal bleef zwak voetballen en niet veel later was het al weer gelijk. ODIO maakte een counter uit het boekje af: 1-1. Niet veel later kwam Achtmaal nog goed weg met een bal op de lat. Maar net voor rust kreeg Achtmaal een levensgrote kans, Alex Luca kopte geheel vrijstaand naast.

Na de theepauze was er een heel ander Achtmaal op het veld te zien. Strijdend voor elke bal probeerde Achtmaal, ODIO onder druk te zetten. Dit resulteerde meteen in grote kans voor Alex Luca. Een goede voorzet van Stijn Antens kwam terecht bij de 2e paal maar de goalie van ODIO redde knap. Niet veel later was het alsnog raak! Stijn Antens had een fraaie steekpass op Alex Luca in huis. Oog in oog met de doelman behield hij goed de rust: 1-2. Nu was het zaak voor Achtmaal om de wedstrijd definitief te gaan beslissen. Hier kreeg het via Alex Luca de mogelijkheid voor maar zijn schot was te slap. ODIO probeerde Achtmaal vast te zetten, dat lukte de hekkensluiter bij vlagen, maar Achtmaal kwam defensief vrijwel niet in de problemen.

Achtmaal staat op een gedeeld 4e plaats en kan misschien stiekem naar boven gaan kijken, zaak is echter wel dat er hard gewerkt blijft worden. Volgende week gaat Achtmaal opzoek bij een oude bekende de kampioen van vorig jaar in de 5eklasse A: Lepelstraatse Boys. Hier heeft de ploeg van John van Aert nog wat tegen goed te maken!