Achtmaal een maatje te klein

Alliance 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

27 november 2016 14:30

Heyden, C. van der

Achtmaal moet na afgelopen zondag even pas op de plaats maken, Alliance was een maatje te groot voor Achtmaal. Zo zakt Achtmaal naar plek 4 en zijn RBC en Alliance los. Achtmaal kwam echter wel op voorsprong maar Alliance herstelde zich sterk.

Achtmaal begon wat afwachtend aan de wedstrijd en liet het initiatief aan de gastheren uit Roosendaal. Het eerste gevaar kwam van Alliance maar het afstandsschot ging naast de goal van Achtmaal. En uit het niets was daar plots de voorsprong voor de ploeg van John van Aert. Nick Jongenelen snelde langs zijn directe tegenstander en zijn scherpe voorzet werd bij de 2e paal door een verdediger in zijn eigen doel gewerkt: 0-1. Niet veel later kreeg Alliance een vrije trap, deze werd voor de goal geslingerd en onhoudbaar achter doelman Roy Nouws geknikt: 1-1. De wedstrijd speelde zich op het middenveld af en Achtmaal wist Alliance vaak op veilige afstand te houden. Tot de 42e minuut. Een scherpe voorzet werd knap aangenomen door de spits en daarna wist hij binnen te punteren: 2-1. Een domper net voor de rust, ware het niet dat Achtmaal hierna gelijk de 2-2 wist te maken maar Nick Jongenelen werd teruggefloten wegens buitenspel.

Na de rust was het zaak voor Achtmaal om rustig te blijven en zo lang mogelijk in de wedstrijd te blijven. Dit plan kon naar 5 minuten de prullenbak in. De behendige middenvelder werd knap diep gestuurd en oog in oog met Roy Nouws vond hij de lange hoek: 3-1. Achtmaal kwam duidelijk een stapje te kort en het zag er niet naar uit dat Achtmaal deze achterstand nog kon omkeren, zeker niet toen dezelfde behendige middenvelder met een prachtige combinatie de 4-1 wist binnen te schieten. Hierna wist Achtmaal de schade te beperken en zelf kon het via Michael van Aert en Stijn Antens nog een doelpunt maken, maar het was allemaal net niet deze middag.

Volgende week komt NSV uit Nispen op bezoek. Wederom een belangrijke wedstrijd voor Achtmaal. Een tegenstander die ook voor lijfsbehoud zal gaan, net als Achtmaal die op 4e plaats staat. Tot volgende week!