Achtmaal verliest derby

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

4 februari 2017 19:00

Nelemans, R.

De derby tegen Schijf, een druk bezochte wedstrijd, een wedstrijd met druk. Achtmaal heeft geen moment in de wedstrijd gezeten. Kort samengevat: ‘Een slecht spelend Schijf wint van een nog slechter spelend Achtmaal’.

Achtmaal begon zwak en zonder echte beleving aan het duel. Schijf zette op de goede momenten onder druk en de Achtmaal defensie was minder hecht dan normaliter al snel resulteerde dat in de eerste kans voor de thuis ploeg. Het afstandsschot eindigde echter op de vuisten van Roy Nouws. Al was hij niet veel later kansloos bij de 1-0. Een goede voorzet van de zijkant werd in een keer op de pantoffel genomen en vloog met een streep richting de hoek: 1-0. Achtmaal stond voor een moeilijke opdracht, maar kwam steeds meer op de helft van Schijf en bij de eerste doelpoging was het meteen raak. Jacky Mertens kapte zijn man uit en zijn schot op doel werd niet goed beoordeeld door de Schijfse goalie: 1-1. Ook deze stand stond niet lang op het scorebord. Lars Kools verspeelde knullig de bal centraal achterin en zo was het een koud kunstje voor Schijf om de bal simpel langs doelman Roy  Nouws te schuiven: 2-1. Een domper van jewelste. Nick Jongenelen was de enige speler die zijn niveau wel haalde deze avond en was een aantal keer dichtbij de gelijkmaker maar het geluk ontbrak aan Achtmaalse zijde deze avond.

Na de theepauze kwam Achtmaal zeer slecht uit de kleedkamer en mocht het van geluk spreken dat het niet op een nog grotere achterstand kwam. Zelf wist amper een kans te creeeren en zo werd er deze avond redelijk kansloos van Schijf verloren.

Zaak is nu om de draad weer op te pakken volgende week thuis tegen BVV’63. Door gunstige uitslagen behoudt Achtmaal de 3e plaats.

Graag tot volgende week!