Achtmaal 1 op stoom

DIOZ 1 (zon)

19 maart 2017 14:30

Bennacer, M.

De geoliede machine van John van Aert boekt een zeer belangrijke overwinning op directe concurrent DIOZ. Het wint met 4-0, de uitslag doet vermoeden dat het een eentonige wedstrijd was, maar dit was het alles behalve.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd, met de wind in het gezicht probeerde ‘de groenen’ DIOZ gelijk onder druk te zetten. Dit lukte vrij aardig. De eerste echte kans was ook Achtmaal maar Jesper Jochems vond de DIOZ goalie op zijn weg. De wedstrijd speelde zich daarna op het middenveld af, het Achtmaalse middenveld was sterk en won veel persoonlijke duels. In de 29e minuut werd het goede spel van Achtmaal beloond met een doelpunt. Jacky Mertens zette goed door op links zijn voorzet kwam terecht bij Stijn Antens die met links binnen krulde: 1-0! Achtmaal bleef door gaan en dat resulteerde in een levensgrote kans van Jesper Jochems op maar hij vond de paal op zijn weg. Net voor de rust bewees Erik Bink zijn ploeg een goede dienst door een voorzet van Stijn Antens op waarde te schatten en hem tegen het net te schieten: 2-0! Nog geen minuut later was het DIOZ die van dicht bij vrij kon inkoppen, het waren echter de vingertoppen van Roy Nouws en de lat die redding brachten.

Na de rust had Achtmaal het de eerste 20 minuten moeilijk. Het stond onder hoge druk van DIOZ en de aansluitingstreffer hing in de lucht. Een bal uit de scrimmage kwam voor de voeten de spits van DIOZ maar zijn inzet ging via Roy Nouws net naast, en niet veel later kreeg DIOZ de uitgelezen kans om te scoren. Een overtreding in de Achtmaalse 16-meter leverde een penalty op voor DIOZ. Het was echter Roy Nouws die de strafschop uit de hoek ranselde. En niet veel later was het de beste man van het veld: Erik Bink die DIOZ de genade klap gaf. Een perfecte vrije trap van Chiel van Nispen kwam goed voor en het was jongeling Erik Bink die knap binnen knikte: 3-0! De 4-0 viel redelijk snel daarna, de ingevallen Alex Luca schoot knap raak!

Zo komen er langzaam maar zeker meer gaten op de ranglijst. Achtmaal zit in een flow en zaak is nu om daar komende wedstrijden niet meer uit te komen. Volgende week gaat Achtmaal op bezoek bij DEVO, dat is traditioneel een lastige wedstrijd, tot dan!