Achtmaal scoort ook vandaag weer vlotjes!

Wernhout JO7-1

Achtmaal JO7-1

O7 competitie Gemeente Zundert

1 april 2017 11:00

Achtmaal scoort ook vandaag weer vlotjes!

Uit tegen Wernhout.

We zijn vandaag in Wernhout gestart met 5 tegen 5, dus we hebben geen wisselspelers in te zetten.

Onder een betrokken hemel met lichte motregen starten we, de teams spelen zonder Scheidrechter, ze bepalen zelf voor wie de uitballen zijn. Op een enkele uitzondering na zijn ze gedurende de wedstrijd het wel met elkaar eens. Vanaf de kant geeft met positieve feedback.

Dan de wedstrijd, zoals we gewend en verwend zijn, valt Achtmaal gelijk met man en macht aan. De eerste doelkans wordt, tot opluchting van Wernhout, nog door Siebe naast geschoten.

Maar de volgende aanval heeft al wel succes, de bal komt via Giel bij Thijn en die scoort de 0-1.

Na de aftrap door Wernhout, komt de bal bij Siebe en die maakt de 0-2. Via een mooie pass van Siebe op Teun, werkt Teun netjes en beheerst af 0-3. Dan gaat het voor Wernhout een tijdje goed, de spelertjes verdedigen hun doelgebied prima, Achtmaal komt even niet tot scoren.

Maar dan toch, al liggend scoort Thijn de 0-4 uit een voorzet van Giel. En even moet Wesley snel zijn en goed verdedigend zijn werk doen, Wernhout kon bijna tegenscoren. Het spel wordt weer mooi hervat door een voorzet van Siebe op Teun, die loopt de bal binnen, het is nu 0-5. Een uittrap van Siebe belandt bij de eerste paal en wordt door een speler van Wernhout per ongeluk in eigen doel geschoten 0-6. We gaan rusten.

Na de pauze het zelfde beeld, Achtmaal valt aan en Wernhout verdedigd met man en macht.

De bal komt van Wesley bij Giel en die maakt de 0-7. Dan gaat Wesley zelf eens op solotoer en maakt de 0-8. Ook Siebe laat zien dat hij dit ook kan en maakt een solo naar het doel 0-9.

Even later is het Giel die de 0-10 maakt en Thijn de 0-11. Wesley maakt de 0-12 en de 0-14. Het doelpunt nummer 13 ben ik niet vergeten, maar die komt op naam van Siebe.

Teun is vandaag goed op dreef en maakt de voorzet prima af 0-15. Giel maakt vandaag de laatste goal, net voor tijd maakt hij er 0-16 van. We hebben met plezier gevoetbald en ook Wernhout bleef heel sportief mee voetballen.

Tot over twee weken dan spelen we hier de laatste wedstrijd van dit seizoen.

Een stevige vlotte winst voor ons team, goed gedaan.

Volgende week spelen we weer thuis, dan tegen Moerse Boys.

Fons.