Achtmaal kampioen in Zundertse Competitie

Moerse Boys JO7-1

O7 competitie Gemeente Zundert

8 april 2017 11:00

Achtmaal kampioen in Zundertse competitie!

Thuis tegen Moerse Boys.

Onder een stralend zonnetje trappen we vandaag af met een nieuw teamlid in ons midden.

Mees Frijters traint al geruime tijd mee, maar vandaag is zijn eerste wedstrijd.

We spelen 5 tegen 5 en we zijn zoals gewoonlijk in deze competitie weer snel in de aanval gegaan. De eerste aanval loopt via Wesley maar net naast het doel. Dan is Thijn aan de bal en die speelt Siebe vrij en zijn voorzet wordt door Teun in het doel gewerkt 1-0.

Weer komt Achtmaal in de aanval, Thijn geeft de bal mee aan Siebe en die rond netjes af 2-0. Even later komt de Moer er uit, maar het is Wesley die goed verdedigend werk aflevert. De jongens van Moerse Boys hebben er zin in vandaag want ook zij blijven nu aanvallen, helaas voor hun gaat de bal er nog niet in. Dan Achtmaal weer, Via Giel naar Wesley en Thijn naar Siebe en die maakt nu de 3-0.

Ook Thijn is vandaag in vorm, hij doet vandaag niet aan paal en latje trap getuige de volgende actie, hij ontvangt de bal, vanuit een uittrap, speelt zijn man uit en maakt met een prima schot de 4-0.

Dan komt Moerse Boys tot scoren na een mooie aanval het wordt dus 4-1. En even later is het weer raak voor onze tegenstanders met een mooi schot wordt het 4-2. Nu dat is genoeg denken de jongens van Achtmaal, want zij gaan weer vol in de aanval, een pass van Siebe komt in de voeten van Thijn en ook nu vind de bal het doel uitstekend 5-2. Giel en Mees hebben minder geluk, de bal rolt enkele keren maar net naast. Maar zoals gezegd, Thijn is in vorm, hij scoort net voor rust de 6-2.

Na de rust is Mees veel in en rond het doel van de Moer te vinden, maar ook de Moer gaat steeds beter spelen. Het spel gaat lange tijd op en neer zonder echte doelkansen tot een bijna tegen doelpunt al glijdend door Wesley wordt voorkomen, ook Giel en Teun halen om beurt de bal net weg uit de doelmond voordat de Moer kan tegenscoren.

Achtmaal gaat net voor tijd weer in de aanval, een hoekschop van Wesley wordt door Teun in het doel geschoten, we winnen met 7-2 vandaag.

Prima gedaan, toch nog even vermelden, Mees scoorde vandaag toch ook en wel bij het nemen van de strafschoppen, ging zijn schot er wel mooi in.

En toen was het feest, onder luid applaus en toeter gegalm werd ons team op kinderchampagne getrakteerd en kregen ze een kampioensmedaille. Daarna was het frietjes eten en verder feesten.

Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd al weer, nu uit tegen Wernhout.

volgende week,
Fons.