Achtmaal verliest derby

Wernhout 1

Mannen, 1, 4e klasse B

8 oktober 2017 14:30

Een slechte start en persoonlijke fouten deden Achtmaal deze middag de das om.

Achtmaal begon zwak aan de wedstrijd en het was Wernhout dat daar razendsnel van profiteerde de geheel vrijstaande middenvelder kreeg de bal, en al na 2 minuten kon hij de 1 op 1 situatie uitbuiten: 0-1. Achtmaal was direct wakker en kreeg daarna wat meer grip op Wernhout. In de 14e minuut trok Achtmaal de stand gelijk. Bij een van de discutabele momenten gaf de scheidsrechter van dienst een penalty aan Achtmaal. Alex Luca schoot deze beheerst binnen: 1-1. Niet veel later lag de bal wederom in het Achtmaalse doel. Een vrije trap van ca. 25 meter werd getoucheerd door Jesper Jochems, waarna hij via de vingertoppen van Roy Nouws in het net belande, hier ging de Achtmaal goalie niet vrij uit: 1-2. In de 40e minuut wederom een discutabel moment. Niek Elst tackelde keurig op de bal, maar plots wees de leidsman naar de stip, Wernhout benutte de penalty: 1-3.

Na de rust kwam er een feller Achtmaal voor de dag. Het duwde Wernhout terug op eigen helft. Achtmaal werd echter niet dreigend en de Wernhout defensie hield gemakkelijk stand. Het was pas in de 73e minuut dat er wederom wat sensatie was. De goed ingevallen Stijn Antens passeerde zijn directe tegenstander en schoot met links knap binnen: 2-3. Hierop volgde vanaf de aftrap gelijk de 2-4. Bjarne Gommers had een zwakke aanname waardoor zijn directe tegenstander de bal bij zijn teamgenoot kreeg. De bal verdween hard en hoog in het Achtmaalse doel. In de 86e minuut kreeg Achtmaal wederom een penalty, Alex Luca schoot ook deze knap binnen: 3-4. In de 89e minuut kreeg Achtmaal de kans op de gelijkmaker. Jacky Mertens zijn schot werd echter getoucheerd, waardoor de bal net langs de verkeerde kant van de paal ging.

Op basis van mentaliteit heeft Wernhout deze derby verdiend gewonnen. Het was op belangrijke momenten scherper dan Achtmaal. Volgende week is Achtmaal te gast in Breda, waar het een andere promovendus treft, het word nu echt tijd om een wedstrijd te gaan winnen, om zo afstand te gaan nemen van de onderste regionen.