Zuur verlies voor Achtmaal

VVR 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse B

25 maart 2018 14:30

Achtmaal verliest de derby tegen VVR. Deze derby had alles wat een derby moest hebben. Uiteindelijk trok VVR aan het langste eind door 5 minuten voor tijd een penalty binnen te schieten.

Van beide ploegen was het een afwachtend begin. Zonder echte kansen te creëren in de beginfase, was het toch een vermakelijke wedstrijd. Met veel strijd werd er gevoetbald en al snel was duidelijk dat de scheidsrechter de wedstrijd totaal niet aanvoelde en al vrij snel met kaarten begon te strooien. Het was VVR dat de eerste echte kans creëerde, een indraaiende vrije trap werd echter naast gekopt. Niet veel later was het Achtmaal dat ook de eerste kans wist te noteren. Stijn Antens vond echter de VVR goalie op zijn pad.  Na de rust was het spanning troef, beide ploegen speelde om niet te verliezen. Zo werden er weinig risico’s genomen. Al snel kopte VVR een corner net over en aan de andere kant was het Alex Luca die de bal van dichtbij niet in de goal kreeg. De wedstrijd werd steeds grimmiger en grimmiger, de scheidsrechter had het totaal niet onder controle waardoor er veel irritatie van beide ploegen richting hem was. Plots leek Achtmaal op rozen te zitten. Er werd een strafschop gegeven voor een handsbal! Alex Luca bleef kalm en stuurde de doelman de verkeerde kant op: 1-0! Tot de 80e minuut bleef Achtmaal simpel overeind. Toch kwam VVR in de 82e minuut op gelijke hoogte. De buitenspeler legde terug vanaf de achterlijn en van rand 16 was het de instormende middenvelder die binnen prikte: 1-1. In de 88e minuut ging het als nog fout voor Achtmaal. Een dubieuze beslissing van de scheidsrechter betekende een penalty voor VVR, die keurig benut werd: 1-2.

Al met al een zure middag voor de ploeg van John van Aert. Met paasmaandag zal Achtmaal uit spelen in en tegen Noordhoek!