Eerste competitiewedstrijd gewonnen

Achtmaal JO9-1

Onder 9, JO9-1, 4e klasse 13

23 september 2017 10:45

Vandaag spelen we onze eerste competitiewedstrijd uit tegen Moerse Boys 09-2.
Wat een verschil met twee weken geleden toen we hier voor de beker op bezoek waren. Het was toen kou en nat. En nu gaan we spelen onder een strak blauwe hemel en een stralende najaarszon.
Achtmaal trapt af en we zoeken gelijk de aanval op, we krijgen de eerste minuten al wat kleine kansjes om te score te openen. De kans wordt ineens heel groot als een voorzet van Jens bij een vrijlopende Siebe terecht komt, zijn schot treft doel 0-1 dus. Na de spelhervatting is het Tycho die achter de bal aanjaagt en zo de eerste kans aan Thijn geeft om te scoren, maar zijn uithaal wordt gekeerd. Dan is de Moer weg, maar van korte duur want het is Pim die de bal vakkundig te pakken krijgt en onze keeper Wesley kan de bal weer rustig in het spel brengen. De volgende aanval gaat dan weer via Pim en Jens naar Siebe, zijn schot wordt door de keeper pas achter de doellijn gepakt, het is zo dus 0-2.
Time Out.
Hierna zijn we weer snel in de aanval, nu via Tycho op Bjarne, maar zijn schot gaat net naast. De Moer neemt nu snel de aanval over, Wesley komt goed uit zijn doel en zo stopt deze aanval. Dan zijn wij weer via Thijn en Tijn op weg naar het doel van de Moer, maar de bal gaat er nu niet in. Het is weer Pim die even later de boel achter dichthoud, zijn pass komt bij Tijn, hij soleert door de verdediging maar zijn schot gaat jammer genoeg net naast. Gelukkig onderschept net voor de rust Bjarne de bal uit de voeten van de tegenstander voordat deze gevaarlijk kan worden. Rust.
De Moer is als eerste in de aanval gegaan, maar ook nu weer is Wesley eerder bij de bal, hij let erg goed op het spel en voorkomt zo dat de Moer tegen scoort. Even later een hard schot van Siebe op de paal. Dan weer de Moer, maar ook deze bal heeft Wesley alvorens er op zijn doel kan worden geschoten. Het blijft zo enige tijd op en neer gaan zonder dat er doelpunten te halen zijn. Ook onze volgende aanval via Tijn en Bjarne wordt door de keeper gepakt. Time Out.
Direct hierna is het wel raak, de bal gaat van Bjarne naar Siebe en die geeft de bal op maat aan Tijn, Tijn maakt het netjes af 0-3. Thijn en Tycho verdedigen prima, de Moer komt er niet door. En Tijn scoort even later de 0-4. Achtmaal blijft komen, we hebben het beste tot het laatst bewaard lijkt het. Want dan ineens zien we de mooiste aanval van de wedstrijd, Tijn speelt de bal naar Bjarne, die speelt door naar Siebe en die geeft de assist op Tijn zodat die zijn hattrick kan maken. Tijn doet wat hij moet doen en zo eindigen we de wedstrijd met een 0-5 overwinning.
Goed gespeeld en eiverig gewerkt allen!!