Debuut voor Achtmaal dames in 4de klasse met winst

15 september 2014 16:45

Zondag speelde onze dames 1 hun eerste officiƫle competitie wedstrijd in de 4de klasse. Tegenstander DOSKO was een onbekende voor ons en dus wisten we niet geheel wat ons te wachten stond.

De wedstrijd ging wat rommelig van start. Wel bleek al snel dat de dames van DOSKO een sportieve en aardige ploeg bij zich had. Scheidsrechter F. van Hasselt hield de dames kort en duldde weinig duw en trek werk op het veld.
Achtmaal wist als eerst de druk te leggen en was daarmee de gevaarlijkste ploeg op het veld. Dit resulteerde dan ook na 15 minuten, na een aantal kansen, tot een 1-0 voorsprong voor onze dames. Toch wist ook DOSKO op momenten goed samenspel te laten zien en hiermee onze helft in bezit te nemen. Achtmaal maakte het zichzelf wat moeilijk met momenten, maar toch werd er de 2-0 nog gecreëerd voor rust.
Na rust kwam DOSKO sterker terug en waren zij de ploeg die even het overwicht hadden. Na zo'n 20 minuten spelen liet Achtmaal dusdanig een steekje vallen dat de bezoekende ploeg hier met plezier gebruikt van maakte en de score op 2-1 wist te zetten. Achtmaal was weer wakker geschut, het spel moest beter en feller, want de voorsprong wilde we niet afgeven. Deze strijd duurde tot 10 minuten voor tijd. Toen leek er een boost vanuit de Achtmaalse kan te komen die als een wervelwind over het veld kwam. er werden nog 2 mooie doelpunten binnen gejaagd door onze dames en pakte hiermee hun eerste overwinning in de 4de klasse. 4-1 eindstand, mogen we trost op zijn als debuut in 4de lijkt me.